Advies over flesvoeding??

Hoi,

Ik wilde vragen of er moeders zijn die het volgende herkennen bij hun kind.
Mijn dochter is 14 weken oud. Ze drinkt 5 flessen van 200 ml. Ze weegt nu ruim 6 kg.
Ze slaapt de nacht van 22.30 tot 7.30. ( Ik moet haar soms om 08.00uur wakker maken voor de fles.)
Overdag komt ze wiselend om de 3,3/5 of vier uur voor de volgende voeding. Tussendoor slaapt ze veel en speelt ook in de box.
Zou ik haar flesvoeding anders kunnen indelen dat ze een beter ritme krijgt?

Bedankt alvast!!!

Gr. Patricia
 
hoi patricia

onze demi slaapt s`nachts ook goed en moesten haar ook soms s` ochtends wakker maken voor een fles omdat ze anders heel lang sliep soms wel bijna 12 uur. :eek:
wij hadden niet echt een vast schema, demi gaf zelf aan wanneer ze wou eten meestal ook om de 3,5 of 4 uur.
ze geeft zelf ritme aan,
maar soms is het i.d.d lastig pijlen,
helaas kan ik je geen advies geven, ik durfde er niet zo mee te veranderen omdat ik bang was dat ze misschien s`nachts niet meer zou doorslapen of zou huilen van honger (kan ik niet tegen haha)
dus heb ik het maar gewoon zo gelaten omdat het opzich wel een goede ritme was.

gr.
 
Het lijkt mij een prachtig ritme zo! Lekker doorslapen en netjes uitkomen met 5 flesjes (is mij allebei de keren niet gelukt hihihi)

Ik zou gewoon zo doorgaan en als je straks met fruit of groente gaat beginnen kan je weer verder zien.......

Hier bij allebei de kids pas een schema volgens de klok rond de tijd dat ze echt met de pot meeaten (zo'n 8 maanden bij ons)......
 
Hoi,

Zo ging het bij ons ook. Mijn dochter kwam wel aan de 5 flessen, maar er zat niet echt een vast ritme in. Dit kwam vanzelf toen ze 3 maanden was. Toen ik met 4 maanden ben begonnen met fruit ging het nog beter. Gewoon even geduld hebben dus! En dat ze doorslaapt is toch wel heel erg fijn hoor!! Daarom durfde ik het ook niet te veranderen!
Succes!!
 
Goh, geniet maar van dit ritme zeg!
Mijn kleine (6mnd) slaapt ook de hele nacht hoor, maar overdag helemaal niet!!
Hij krijgt een fles om de 4 uur van 200cc en sochtends olvarit fruit en savonds olvarit groentehapje.

Plus het is de bedoeling natuurlijk dat je kindje voldoende voeding binnen krijgt en vooral voldoende vocht,dat is het belangrijkste. Ik zou haar gewoon overdag idd haar fles geven en zolang ze gezond is en lekker slaapt betekend dit dat ze geen tekort heeft.
 
Terug
Bovenaan