Advies over naar huisarts gaan.

<p>Beste leden, ik ben nu ongeveer een maand of 8 bezig om zwanger te raken maar helaas nog niet gelukt. Ik zit er aan te denken naar de huisarts te gaan normaal had ik nog niet zo snel in ‘paniek’ geraakt maar mijn vriend is 47 ik 29 en hij  heeft al 2 kinderen uit een eerder huwelijk door middel van IVF ( oorzaak waarom het niet natuurlijk lukte was nooit gevonden alles was goed bij beide ). Hoe gaat zoiets in de werk? De huisarts bellen en dan ga je in eerste instantie de vrouw alleen heen?   Groetjes Mariska </p>

Ik zou sowieso met je huisarts praten hierover. Die kan je precies uitleggen hoe een dergelijk proces zou gaan. Daarnaast kan hij/zij je helpen met eventuele zorgen die je hebt. 

Afspraak maken bij je huisarts, die vraagt een paar vragen of je menstruatie, hoevaak sex.. en maakt daarna een verwijzing voor het ziekenhuis, krijg je zelf een afspraak thuis gestuurd. 
Helemaal niet zo spannend 

Hoi!
Ten eerste, het is normaal als het een jaar duurt voordat je zwanger raakt!
Maar waar ik in jouw verhaal op aan sla.. 
Mijn partner heeft ook twee kinderen uit een eerder huwelijk. De eerste kwam pas na 2 jaar. Achteraf gezien weet hij nu waardoor het komt. Wij zijn al 2 jaar aan het proberen en al 1 jaar in de medische molen. Mijn partner is 49 en heeft verminderde zaadkwaliteit.
Ik zou eerst mijn eigen cyclus goed in kaart brengen mbv ovulatietesten en daarna pas naar de huisarts stappen. Ik zou zeker het verhaal van je partner vertellen, maar een goed beeld hebben van je cyclus is erg belangrijk. En jij als vrouw kunt in je eentje naar de huisarts gaan, maar uiteindelijk moet ook je vriend een doorverwijzing krijgen. Eventueel kan een huisarts ook een zaadonderzoek laten doen (en aan de hand van die resultaten eventueel doorverwijzen).
Zonder t verhaal van je vriend te vertellen zal de huisarts je vertellen dat je het gezien je leeftijd gewoon nog een tijdje zelf moet proberen.  En dat je geduld moet hebben.

Terug
Bovenaan