advies ovulatietesten :)

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen allemaal,

Vamorgen is toch mijn ongi begonnen denk ik (heel licht rose en beetje bruine afscheiding).

Nou willen we graag volgende ronde met ovulatietesten willen proberen.
Zou iemand ons kunnen helpen die er al meer en goede ervaringen mee heeft?
bijv. -welk merk
            -hoe te werk te gaan enz.

Alvast bedankt,
Liefs schuerke

Nou, ik vind die ovulatietesten geen succes. Heb het drie rondes geprobeerd.... ze werken wel goed maar als je cyclus iets of wat uitloopt ben je zo 7 testen verder en kun je weer een bende geld neertellen voor je volgende cyclus. Want het zegt niets over het feit dat het dan ook gelijk raak zal zijn. Bij ons werkte dat niet tenminste. Het gaf ons alleen maar stress.... nu moeten we het doen en dan is het moment NU....  als ik dan niet zwanger was waren we zo teleurgesteld...

Mijn tip: direct nadat je ongesteld bent geweest om de 2/3 dagen vrijen totdat je zeker weet dat je een eisprong hebt gehad..... als je dat niet weet.. moet je gewoon doorvrijen tot week 4 bij een regelmatige cyclus... wij waren toen na  3 maanden zwanger.... SUCCES

Dank je bloempje,

Hebben afgelopen weken inderdaad directie na mijn ongi om de 2 dagen geklust en dat bijna 2 weken volgehouden dus daar zit het goed mee.

Denk ook inderdaad dat er veel stress bij komt als het echt NU moet, niet echt genieten dan.

Denken maar zo : komt allemaal een keer goed !!

Liefs Ev

Hoi schuerke,

Ik ben zelf met ovulatietesten begonnen na 3 onregelmatige cylci (44 dgn, 26 dgn, 31 dgn...). Ik ben  in ronde  4 begonnen aan de testen want vond het fijn om wat duidelijkheid te krijgen over wanneer ik nou mijn eisprong had en wanneer ik dus, hopelijk niet natuurlijk, ongesteld zou moeten worden. Ik ben die ronde meteen zwanger geraakt. Ik heb er dus zelf heel veel aan gehad.
Ik had de testen van Predictor gehaald, want wilde eerst even kijken hoe alles precies werkte voordat ik er meerdere online ging bestellen. Maar dat laatste is dus niet nodig geweest.
Succes!

Liefs Eva

Hallo

Ik ben in de 5e ronde met ovulatietesten begonnen en die ronde ook zwanger geraakt dus ik heb goede ervaringen met ovulatietesen.
Mijn eisprong kwam later als ik verwachtte.
Ik heb de testen van matcare gebruikt.
Deze zijn via internet te bestellen.
De ik heb er totaal wel een stuk of 8/9 nodig gehad, dit kwam ook omdat mijn eisprong dus vrij laat komt namelijk pas met dag 20.
Het is inderdaad wel zo dat het spontane van het vrijen eraf is en het meer een moeten wordt, maarja dat heb je ook als je  vanaf je menstruatie om de dag vrijt.
De testen die ik gebruikte en de meeste testen werken met streepjes, je hebt een controlestreep en een teststreep. de teststreep moet net zo donker of donkerder zijn als de controlestreep dan komt je eisprong binnen 1a2 dagen.
Bij mij zag je de streep iederedag wat donkerder worden.
Succes!!

Ik vond de ovu testen van cb erg fijn (wel duur..).
Ze bepalen de periode (wat mij betreft niet echt de dag) van je ovu, was bij mij vaak 3 dagen positief. Maar dan kluste ik die 3 dagen.
Bij mij werkte het steeds, ben nu 6 weken zwanger van de derde.
Tuurlijk is het wel belangrijk het een beetje los te laten, maar dat is erg moeilijk. Twee weken om de dag is ook niet echt 'normaal'........

Succes!

Terug
Bovenaan