Advies Papspeen

Hallo,

Wie kan me helpen met het vinden van een juiste papspeen? Onze dochter 6 en halve maand krijgt de laaste fles 210cc+7 schepjes nutrilon en 2á3 schepjes nutrix. De 3 standen speen van avent gaat erg snel op stand 1. Ze drinkt wel, omdat ze honger heeft en ik probeer er wel pauze's in te lassen, maar het gaat erg moeilijk. Na 160 á 170 cc wil ze ook niet meer, maar heeft ze nog wel honger. Het lijkt wel of ze het niet fijn vindt dat het zo snel gaat?? (je verzint wat??) Wanneer ik dan nog 60cc gewone voeding klaar maak uit een 2 avent speen dan drinkt ze dit heerlijk rustig op. Kan ik ook de 3 of 4 speen van avent gebruiken voor de pap? Of blijft dit dan hangen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt.

Hoi,
Voor de papfles gebruiken we hier de L speen van Difrax.
Dit werk prima.
De 1 2 3 speen vond ik een waardeloos ding, nu gebruiken we voor de melk maat M en voor pap maat L.

Groetjes Sharon

hi,

je kunt ook de pap ietsje dikker maken misschien.

ik heb een Avent 1-2-3 en dat gaat best aardig op stand 2, maar wel wat dikkere prut.

en hiervoor had ik een 2 speen van Avent, waar ik met een naald een paar gaatjes had bijgeprikt.

Miep

hi Poem,

onze zoon is nu 8 maanden.

met 6 maanden dronk hij 210 ml Friso 2 met 4 of 5 (blauwefrisoschepjes) Rijstebloem, ik keek zelf een beetje of het nog vloeibaar was. gewone melk vond hij op een gegeven moment niet meer interessant en met een beetje rijstebloem vloog het echt naar binnen.
hij drinkt nu   180 ml met 4 schepjes Bambix en 2 Nutrix.

de Bambix heeft al wat meer donkere vlokjes en af en toe schud ik de fles tussen door een beetje om, zodat niet alles in de speen zakt.

groetjes Miep

Hallo poem,  

Ik had dit probleem ook. Tijs kan super goed drinken en ik gebruikte eerst nog de speen van Avent nr 3 voor de pap maar dit ging de laatste tijd wel erg langzaam.
Dus ik de 1-2-3 speen geprobeerd op stand 1, ging wel maar veeeel te snel leeg.

Nu heb ik de Avent nr 4. gekocht en dat werkt perfect. Hij doet er mooi een kwartiertje over en daarna lekker slapen!

groetjes. Daan mv Tijs (6maand)

Hallo,

Ik heb de speen van difrax geprobeerd, die met de grootste opening. Daar ging de pap we goed door heen, ook als je het iets dikker maakt.

We geven Elmar, bijna acht maanden, nu smorgens een bordje pap. Gewoon met de lepel. Dat gaat prima, en hij vind het ook erg leuk. Net zoals uit een gewone beker (plastic ) drinken vind hij heel interresant. Wel even een gesmeer maar goed.

Jong geleerd is oud gedaan.

Succes met het zoeken.

Gr. Annelies

Hallo Daan,

Bedankt voor je reactie. Het klinkt precies als bij ons. Ik ga het met een 4 speen proberen. Hoe zijn bij jou de verhoudingen? Ik heb nl nog niet echt hele dikke pap. 210 cc 7 schepjes en 2á 3 nutrix erin. Ik ben benieuwd.

Groet poem

Terug
Bovenaan