Advies relatie

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik zit met het volgende. Ik mis diepgang en verbondenheid met mijn man. Nu de kinderen iets groter zijn merk ik steeds meer dat zijn enige interesses nog zijn sporten en sport kijken en de Nintendo. Ik erger me daar steeds meer aan en vind het een echte afknapper. Zodra er even tijd is gaat hij die spelletjes spelen of voetbal kijken. Ik heb al zo vaak geprobeerd een gesprek te beginnen over wat dan ook maar er wordt nauwelijks op in gegaan. Veel interesseert hem weinig, hij vraagt nooit door en heeft verder ook geen ambities, dromen of zorgen. Maar ik kan toch niet letterlijk zeggen dat ik wou dat hij wat meer diepgang had? Een volwassen vent achter een Nintendo vind ik zo onaantrekkelijk! De laatste tijd zie ik steeds meer een schrikbeeld voor me wat betreft later. Emotioneel gezien staan we zo ver bij elkaar vandaan. Hij vindt alles maar gezeur en moeilijk gedoe. Wat moet en kan ik doen??</p>

Dag Lieve mama,
Wat jammer dat jij, jou zo voelt.. ik begrijp dat dit echt niet fijn is. Maar goed dat je hier over in gesprek wilt gaan. 
Ik vermoed dat je al een lange periode met je  partner samen bent. En dan is het normaal dat de verliefd plaats gaat maken voor ergernissen en frustraties.
En als je dan nog eens kinderen hebt, gebeurd het vaak dat we i.p.v. ons uit te spreken over deze gevoelens, op onze tong bijten / of dingen gaan opkroppen. 
Wat zorg voor een heel wat spanning op de relatie. De belangrijkste vraag moet je nu aan zelf stellen. Wil jij hier aan werken of denk je dat het al te ver is gekomen ? 
Zo ja ? zal er echt van beide kanten inspanning moeten komen. Je hebt vast en zeker wel een  smart phone, 
noteer eens voor jezelf wat jou het hardst stoort aan jou partner, en schrijf hier dan ook de dingen waaraan jij denkt dat jou partner zicht het hardst stoort aan jou. En probeer hier wijzer uit te worden.. 
In sommige gevallen is de wilskracht van beide net niet genoeg en hebben ze ietsjes meer begeleiding nodig.
En dan is relatie therapie zeker èèn van de betere opties. 
* aanrader* Ik las onlangs nog het boek "Vreemd gaan met mijn man " dit boek gaat in detail over hoe je de liefde met je partner weer kan herontdekken. 
Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen. Mocht je toch nog met wat vragen zitten, of wil je gewoon je verhaal kwijt mag je mij altijd een berichtje sturen hier vind je mijn blog terug 
als je op de categorie contact klikt, vind je hier mijn mail adres terug en mag je mij zeker altijd een mailtje sturen.
Veel succes ( En sterkte)

Je hoeft niet te zeggen dat hij niet genoeg diepgang heeft, maar je kunt wel aangeven dat jij behoefte hebt aan diepgaandere gesprekken, waarin hij doorvraagt en betrokken is bij jou. Dit is belangrijk voor jou, dus daar mag hij zijn best voor doen. Verder zou ik aangeven dat het voor jou niet allemaal "gedoe" is en dat je wat erkenning wilt voor je problemen. Vraag hem om zich wat meer in te leven.
Kortom, maak het bespreekbaar en kijk dan wat nodig is. 
Daarnaast zou ik proberen of je die behoefte kunt stillen bij je vrienden bijvoorbeeld, die wel jouw interesses delen. Het klinkt alsof je een heel ontspannen vent thuis hebt zitten, dat heeft natuurlijk zo zijn voordelen, misschien eens kijken naar wat er allemaal leuk is aan hem :)

Terug
Bovenaan