Advies! Stoppen met inbakeren?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Een vraagje, onze dochter is 18 dagen oud en wappert zichzelf wakker in haar slaap. Sokjes tegen scherpe nageltjes werken enigsinds. Maar ze houd zichzelf wakker en is dan zowel in de nacht als dag over haar toeren. Nu kregen we vorige week het advies om haar in te bakeren. Nu doen we dat al een paar dagen maar ze is zo gefrustreerd en is alleen maar bezig met zichzelf los te maken (wat niet lukt). Ze is daardoor nog meer moe en het circeltje is weer rond.</p><p>Moeten we doorzetten met inbakeren en is het voor haar wennen of past het niet bij haar.</p><p>Graag ervaringen en advies! Ik heb zo'n medelijden met mn meisje.</p><p>Groetjes, susanne</p>

Ik had hetzelfde en heb toen van puckababy de kleinste inbakerslaapzak gekocht die zit niet zo super strak als een inbakerdoek en toch geborgen. Ik deed deze eerst aan en gaf dan de fles of de borst dan werd hij slaperig en maakte geen ruzie meer met zijn slaapzak, hopelijk helpt het! 

Bij ons was inbakeren uiteindelijk niet de oplossing. Onze kleine man werd er ook enorm boos van. Een gewoon slaapzakje met lange mouwen hielp wel. Hij had net wat minder bewegingsvrijheid, maar had toch z'n armen los. 

Bij ons werd hij ook ontzettend boos van het strakke inbakeren. Toen een puckababy geprobeerd. Wat een uitvinden. Hij kan zijn handjes lekker bij zijn kinnetje houden maar voelt zich toch geborgen en maait zich niet wakker.

Het inbakeren is een middel om baby’s fijner te laten (door) slapen. Als je baby wakker is/wordt of boos is, dan is daar een reden voor. 
Mijn dochtertje laat heel duidelijk merken als iets haar dwars zit; ik haal haar dan meteen rustig uit de doek, bekijk wat ze wil (boertje? Toch nog even aan de borst? Of gewoon even bij me zijn). Als ze weer rustig en tevreden is dan baker ik haar weer in en werkt ze goed mee, tijdens het inbakeren valt ze vaak al in slaap. 

We hebben idd de puck a baby gekocht. We gaan het nu proberen met eerst inbakeren, dan de fles en dan wegleggen. Dank voor de tip! Een week volhouden. En dan kijken of het werkt. Ppfff wat een zoektocht maar wel een hele dankbare om haar zo gelukkig mogelijk te maken! 

Terug
Bovenaan