Advies tegen lange cyclus?

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden

Ik ben 4 maanden geleden met de pil gestopt en heb nu een cyclus "ontwikkeld" van 50 dagen. Ik had eerst nog hoop dat m'n lichaam aan het ontpillen was (zou op zich nu natuurlijk nog steeds wel kunnen) maar ik word nu gewoon echt "netjes" op dag 50 / 51 ongesteld!
Mijn vraag is nu: hebben jullie tips om de cyclus wat korter te laten duren? Niet alleen is het nu lastiger om je vruchtbare periode te bepalen, het duurt nu ook allemaal nóg veel langer voor je uitsluitsel hebt of je zwanger bent of niet en weer aan een nieuwe ronde kan beginnen.
Ik heb al het e.e.a gelezen over monnikspeper, eenhoornswortel - en teunisbloemolie.(tevens om vruchtbaarheid te vergroten, dat kan natuurlijk ook geen kwaad, hihi)    Bij al deze producten staat echter: niet gebruiken tijdens zwangerschap. Maar ja, mijn twijfel is nu: je weet natuurlijk nooit wanneer je zwanger bent... voor hetzelfde geld ben je al 2 of 3 weken zwanger als je test en dan heb je dus al die tijd gewoon dat spul doorgeslikt. Of kan dat niet zo'n kwaad denken jullie?

Alvast bedankt!
Groetjes, 10e

Ha 10e,

Ik ben zelf net met monnikspeper   (Agnus Castus) begonnen en heb daar nog niet veel ervaring mee. Het belooft wel veel want het werkt tegen PMS en tegen onvruchtbaarheid en het stimuleert de ovulatie en eierstokken. Inmiddels slik ik he een maand. Daarvoor had ik altijd al rond dag 18 pijnlijke borsten maar nu had ik dat pas bij dag 25! DUs het lijkt te werken tgen PMS maar ik was nog niet zwanger dus of het ook de vruchtbaarheid bevordert......maar ja nog een paar maanden doorslikken wellicht.
Ik ga zo naar de homeopathische winkel en dan zal ik het eens vragen of het kwaad kan als je het nog 1 a 2 weken slikt terwijl je net zwanger bent en het nog niet weet....Ik denk niet dat het kwaad kan.

Wel heb ik ervaring met het slikken van Omega 3 en 6 vetzuren (de zogenaamde goede visolievetzuren). Ik heb Efamarine geslikt en daar zit ook teunisbloemolie in. Het regelt je cyclus inderdaad beter! Ook een collega van mij werd na gebruik daarvan weer regelmatig ongesteld. En daarnaast is het hartstikke goed voor je, ook als je zwanger bent. Het is ook  voor de ontwikkeling van de hersentjes van het kindje. Het kost alleen wel wat, ik vond het best duur. Ben daarom, toen ik niet zwanger werd, weer gestopt (18 euro voor 90 capsules, 2 per dag maar de eerste 12 weken moet je er geloof ik 8 per dag slikken!)

B

Ha 10e,

Ik ben zelf net met monnikspeper   (Agnus Castus) begonnen en heb daar nog niet veel ervaring mee. Het belooft wel veel want het werkt tegen PMS en tegen onvruchtbaarheid en het stimuleert de ovulatie en eierstokken. Inmiddels slik ik he een maand. Daarvoor had ik altijd al rond dag 18 pijnlijke borsten maar nu had ik dat pas bij dag 25! DUs het lijkt te werken tgen PMS maar ik was nog niet zwanger dus of het ook de vruchtbaarheid bevordert......maar ja nog een paar maanden doorslikken wellicht.
Ik ga zo naar de homeopathische winkel en dan zal ik het eens vragen of het kwaad kan als je het nog 1 a 2 weken slikt terwijl je net zwanger bent en het nog niet weet....Ik denk niet dat het kwaad kan.

Wel heb ik ervaring met het slikken van Omega 3 en 6 vetzuren (de zogenaamde goede visolievetzuren). Ik heb Efamarine geslikt en daar zit ook teunisbloemolie in. Het regelt je cyclus inderdaad beter! Ook een collega van mij werd na gebruik daarvan weer regelmatig ongesteld. En daarnaast is het hartstikke goed voor je, ook als je zwanger bent. Het is ook  voor de ontwikkeling van de hersentjes van het kindje. Het kost alleen wel wat, ik vond het best duur. Ben daarom, toen ik niet zwanger werd, weer gestopt (18 euro voor 90 capsules, 2 per dag maar de eerste 12 weken moet je er geloof ik 8 per dag slikken!)

B

Ha Beppie

Dank je wel voor je reactie, hier kan ik echt wat mee!
Ga meteen zo'n potje met die visolie halen, want ik baal echt van die extreem lange cyclus! Het is inderdaad vrij prijzig, maar ja, als het helpt heb ik er ook wel wat voor over.

Ben erg benieuwd wat ze bij de winkel zeggen straks... laat je me het nog even weten?

Nogmaals bedankt!
Groetjes 10e

Ha 10e (staat dat voor 10e ronde?),

Ik ben net terug uit de winkel. Ze zei dat het geen kwaad kon als je er maar gewoon mee stopt zodra je weet dat je zwanger bent, net als met alcohol en roken.

Wat betreft die vetzuren: Efamarine is echt heel goed maar bijv. de Hema heeft goedkopere potjes maar daar heb ik persoonlijk niet zo'n vertrouwen in.

Heel veel succes en ik hoop dat het zijn werking zal hebben dat je cyclus wat korter wordt, zou fijn zijn gewoon 28/30 dagen.
Ben je trouwens al lang bezig om zwanger te worden?

groetjes
B

Hallo,

Ik kan je Teunisbloemolie aanraden!! Ik heb advies gevraagd bij de homeopaat en deze gaf dit als tip. Ik zat zelf te dubben tussen teunisbloemolie en monnikenpeper, maar monnikenpeper kan na een lange tijd gebruiken averechts gaan werken.
Ik had na het stoppen van de pil een cyclus van ongeveer 40 dagen en nu van 29 dagen, dus het heeft echt geholpen. Volgens de homeopaat mag je de beide middelen niet tijdens de zwangerschap gebruiken, waarom weet ik niet. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groeten Tamara

Hoi allemaal,

Heb na het stoppen van de pil Februari 2006 niet 1 keer een normale cyclus gehad, zelf maanden geen RD gezien ( nu al 66 dgn niet meer)
Ben vanmiddag bij de DA geweest en heb om advies gevraagd.
Mij werd teunisbloem aangeraden, schijnt echt goed te werken!!
Dan was er nog een middeltje van het merk  zonnebloem, deze schijnt ook erg goed te zijn.

Hoop dat je iets aan de info hebt.

Liefs Linda  

Haha, nou ik ben nu ondertussen overtuigd van Teunisbloemolie... allemaal bedankt! Ga er zeker mee starten nu, en dan hopen dat m'n cyclus weer een beetje normaal gaat worden.
Ik zal jullie op de hoogte houden.. ;-)

Groetjes 10e

PS. Beppie, 10e staat niet voor 10e ronde (gelukkig!) Ik heet Martine, maar Tine is mijn bijnaam. Verkort is dat 10e. Wij zijn bezig vanaf 1 december, niet zo heel lang dus nog. Maar ja... iedereen zal kunnen beamen dat als je heel graag een kindje wil, elke menstruatie er eigenlijk een teveel is!

Terug
Bovenaan