Advies voeding baby 12 weken

<p>Goedenavond,</p><p>Graag vraag ik advies over onze dochter van 12 weken. Onze dochter is al vanaf de geboorte erg hongerig waardoor we al snel op 6 flessen van 120cc zaten. Nu heeft mijn dochter 6 flessen van 150cc (afgegoten). Zij kan hier de ochtend redelijk mee rond komen maar dr middag niet. Ze komt dan na 2.5 uur alweer dat ze honger heeft. En s avonds rolt ze om van de slaap omdat ze dan veel huilt omdat ze honger heeft. Nu had ik zelf het idee om paar dagen 6x 165cc te geven en als dat niet lukte naar 5x 180cc (afgegoten). Dit ook nagevraagd bij het consultatiebureau maar daarvan moet ze op 6x 165cc blijven. Ben nu dus enorm gaan twijfelen en weet niet goed wat te doen. Het voedingschema nu is: 06.00/6.30, 09.30/09.45, 13.00, 16.00, 18.30/19.00 en 23.00. Die fles van 18.30/19.00 kan ik ook echt niet verleggen want dan raakt ze oververmoeid. Moet ze nu al wakker houden tot de fles ondanks dat ze vaak nog slaapt van 17.00 tot 17.45...</p><p>Iemand tips? Weet zelf niet meer zo goed wat te doen...Alvast bedankt!</p><p>Liefss</p>

Hi! Volg je eigen gevoel! Het consultatie bureau kan wel veel zeggen maar het is jou kindje. Die van mij dronk rond de 14 weken ook 5 flessen van 180 cc op. 
Of je houd het wel op 150 cc maar 3/4 scheppen kv en 1/2  scheppen johannesbroodpitmeel.
Fijne avond en groetjes

Doe wat goed voelt die van mij dronk met 11 weken al 4 flessen 180 en met 14 weken begonnen met hapjes.  Nooit navraag gedaan bij cb maar gewoon mijn gevoel gevolgd. Gevolg een te vrede baby ☺️

Jaa ik had volgens mijn gevoel de goeie keuze gemaakt Maar ben best onzeker wat betreft de voeding. Maar dat johannesbroodpitmeel is toch wanneer baby's veel spugen??

Jaa ik had volgens mijn gevoel de goeie keuze gemaakt Maar ben best onzeker wat betreft de voeding. Maar dat johannesbroodpitmeel is toch wanneer baby's veel spugen??

Je zou eens kunnen kijken of je 1 of 2 flessen kunt ophogen naar 180 ipv allemaal naar 165. Bijv. die van 16 uur, zodat ze makkelijker de volgende fles haalt, en die van 18.30/19.00.
En moet je haar wakker maken om 23 uur? Dan kun je ook kijken wat er gebeurt als je haar laat slapen. Soms blijken kindjes die fles nauwelijks nodig te hebben en slapen ze ineens door. Of geef een klein flesje op het moment dat ze wel wakker wordt.
Succes!

Op je eigen gevoel afgaan! Cb gaat alleen maar uit van het gemiddelde. Je zou idd 1 of 2 flessen 180 kunnen geven, doe ik zelf ook mijn dochter van 8 weken zit op 5 flessen 120 maar merk dat ze behoefte heeft aan meer dus geef 3x 120 en 2x 150. Johannes broodpitmeel is inderdaad voor spugen, er is wel nog andere nutrilon te krijgen, nutrilon forte geloof ik die verzadigd meer. Succes!

Terug
Bovenaan