advies voor decembermama?

Hallo dames,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen met tips... Wellicht heeft een van jullie ook hetzelfde gehad met haar kleine!

Mijn dochtertje is 16 weken en sliep vanaf 6 weken door zonder in de nacht wakker te worden (22.30-06.30). Hier waren we heel blij mee en ze deed het heel goed! Sinds 4 a 5 weken wordt ze echter 3 to t6 (ergste geval 9) keer wakker voor haar speentje! Ik vermoed dat ze niet in diepe slaap komt. Om 18.45 krijgt ze de laatste fles en gaat ze zonder moeite om 19.00 slapen. Om 22.00 uur maken we haar wakker voor de laatste fles. Ze krijgt 5 x 200 cc aangeboden. Hier drinkt ze dan misschien 70 cc van om 22.00 uur om verder te slapen. We leggen haar weg en ze is meteen in dromeland. Alleen halverwege de nacht begint dan de ellende... We hebben van alles geprobeerd: andere luiers, rijstebloem in laatste fles etc.. Ze heeft geen honger (ze blijft rustig tot 08.00 wachten met de volgende fles, meestal slaapt ze dat uurtje weer). Het vervelende is dat ik weer aan het werk ben en mijn concentratie een beetje te wensen over laat... Ik heb een functie waarbij ik behoorlijk analytisch bezig ben, dus niet echt handig... Bovendien een leuke reorganisatie voor de deur, dus moet wel goed werk leveren.

Hebben jullie misschien tips om haar door te laten slapen? Iets waar ik niet aan gedacht heb? Badje voor slapen gaan, babymassage (we volgen een cursus) heeft ook geen effect.. We gebruiken de puckababy al. Zonder is het echt niet te doen...

Alvast dank je wel!

Groetjes Jacqueline

Klinkt misschien niet heel aanlokkelijk maar een paar nachten toch door laten huilen....schijnt dat ze dan door hebben dat papa en mama niet komt en dat ze dan weer gaan slapen. Zal zwaar zijn voor een paar nachten maar sommige mensen zweren erbij...

Verder heb je volgens mij alles wel al geprobeerd....succes in ieder geval

Als ik de laatste fles laat zitten, krijgt ze maar een kleine700 cc binnen, dat is denk ik te weinig?
Ik zat ook al te denken aan de ostheopaat. Ware het niet dat mijn dame vannacht heeft doorgeslapen :). We waren van plan om haar te laten huilen, zoals melanie aangeeft. We hebben oordopjes ingedaan, zodat we gejammer niet horen, maar echt gehuil wel... We hebben heerlijk geslapen en Laura was helemaal vrolijk vanochtend :). Hopelijk blijft het niet bij een nacht :)

Dank je wel voor jullie tips!

laatste fles vervallen betekend wel dat je de andere flessen moet verhogen zodat ze niet minder per dag binnen gaan krijgen.

Ik hoop voor jullie dat het gaat werken en wie weet de osteopaat kan ook oplossingen hebben voor je..

Succes in ieder geval

Terug
Bovenaan