advies voor decembermama?

Hallo dames,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen met tips... Wellicht heeft een van jullie ook hetzelfde gehad met haar kleine!

Mijn dochtertje is 16 weken en sliep vanaf 6 weken door zonder in de nacht wakker te worden (22.30-06.30). Hier waren we heel blij mee en ze deed het heel goed! Sinds 4 a 5 weken wordt ze echter 3 to t6 (ergste geval 9) keer wakker voor haar speentje! Ik vermoed dat ze niet in diepe slaap komt. Om 18.45 krijgt ze de laatste fles en gaat ze zonder moeite om 19.00 slapen. Om 22.00 uur maken we haar wakker voor de laatste fles. Ze krijgt 5 x 200 cc aangeboden. Hier drinkt ze dan misschien 70 cc van om 22.00 uur om verder te slapen. We leggen haar weg en ze is meteen in dromeland. Alleen halverwege de nacht begint dan de ellende... We hebben van alles geprobeerd: andere luiers, rijstebloem in laatste fles etc.. Ze heeft geen honger (ze blijft rustig tot 08.00 wachten met de volgende fles, meestal slaapt ze dat uurtje weer). Het vervelende is dat ik weer aan het werk ben en mijn concentratie een beetje te wensen over laat... Ik heb een functie waarbij ik behoorlijk analytisch bezig ben, dus niet echt handig... Bovendien een leuke reorganisatie voor de deur, dus moet wel goed werk leveren.

Hebben jullie misschien tips om haar door te laten slapen? Iets waar ik niet aan gedacht heb? Badje voor slapen gaan, babymassage (we volgen een cursus) heeft ook geen effect.. We gebruiken de puckababy al. Zonder is het echt niet te doen...

Alvast dank je wel!

Groetjes Jacqueline

Hoi Jacqueline, wat enorm vervelend.

Ik heb precies hetzelfde met mijn zoon van 6 maanden (al vanaf 3 maanden last ervan, daarvoor nooit) en helaas geen echte oplossing. Ook mijn werk (ik ben juridisch adviseur) lijdt eronder.

Wij zijn uiteindelijk bij een homeopaat terecht gekomen, en dat lijkt een beetje effect te hebben, maar is geen wonder.
.
Probeer zoveel mogelijk wisseldiensten met je man te draaien, af en toe uit logeren te gaan en laat die fles van 22u maar en ga ook vroeg naar bed.

Je geeft aan dat ze haar speentje wil, zuigbehoefte komt ook voort uit krampjes. Misschien is de laatste fles teveel voor haar buikje?
Zijn jullie al begonnen aan fruit/groentehapje?

Ik wens je heel veel sterkte, ik weet hoe je je voelt, machteloos. Het gaat echt voorbij.

ik gaf tegen die tijd al 4 flessen ,en misschien de laatste rekken [wakker houden ] of een klein slaapje tussendoor.naar 20.00 en dan slapen .
8.00
12.00
16.00
20.00

Dank je wel voor jullie snelle reacties!

Bibi85, ik geloof niet dat het krampjes zijn. Haar ontlasting is heel goed en regelmatig. Ze is verder ook heel vrolijk en blij. Ze krijgt nog geen groente of fruithapjes. Zou 800 cc ( 4 flessen) nu voldoende zijn?
Radeloos wordt je er soms van... Jij ook veel succes. Ik hoop dat het voor jou ook gauw weer doorslapen wordt...

Groetjes Jacqueline

het is 150x kilo gwicht dus als ze 5 kilo weegt is het 5x150=750 etc en misschien is ze wel toe aan vaster voeding,ben ook begonnen toen ze 4 maanden oud was,wortel vond ze in het begin heel lekker en bruine bonen.
succes verder

Misschien heeft ze de fles van 22u niet meer nodig, houd je haar daardoor uit haar slaap.. Laat die eens een keer vallen en kijk wat er gebeurd!

Hey,

Ik ben bang als ik de laatste fles laat vallen, ze echt te weinig krijgt. Ze is al ruim 6 kg en krijgt anders amper 700 cc binnen... Vannacht heeft ze eindelijk weer eens doorgeslapen!!!! Hopelijk wordt dat nog vaak herhaald, ha ha.
Ik ga wel binnenkort beginnen met fruit- en groentehapje. Wellicht heeft dat nog een positieve invloed.

Dank je wel voor jullie reacties!

Hallo ,

Hier hebben we een probleem met onze dochter (gisteren 7 maanden ) zij drinkt zo weinig dat ze nu aan de sondevoeding zit, ze groeit ook niet goed. Vast voedsel als fruithapje en groenten gaat prima, nu alleen nog vocht er in zien te krijgen
Opvolgmelk ziet ze totaal niet zitten , evenals diksap/water/thee etc niet dus iemand tips ???
Oh ja, fruitflesje van nestle en pyamapapjes met smaakjes ook geen goede keus.
Maar goed, jacqueline , wij gaven ze tot voor kort (3 weken geleden) ook nog een laatste fles om 2330 uur. Op advies van de kinderarts hebben we die toch laen vervallen en nu slaapt ze al 1 week geheel door van 1945 tot 0730. Je haalt ze dan uit de diepe slaap en naderhand komen ze weer moeilijk in diepe slaap, dus vaker en eerder wakker
Het is even de drempel over, maar probeer het eens, want ik denk dat jouw kindje echt wel genoeg binnen heeft dan
Suc6 en laat eens horen hoe het gaat

Gr tamara

Terug
Bovenaan