Advies voor nachtritme en voeding

Goedendag allen!

Hier een ouder die graag wat advies wil horen van andere ouders.
Onze zoon van 6 weken is ruim 5,5 kilo. Hij krijgt nu 7x 150cc. Hij is al sinds de geboorte een hongerige baby, kreeg in de eerst week al forte voeding.
Nou doen we sinds een week na de 7-8 uur fles op bed omdat hij anders tot de laatste fles heel onrustig was beneden.
Nou krijgt ie dus om 8 uur zijn fles en dan maak ik hem mits die zichzelf niet meld om 12 uur weer wakker voor zijn laatste fles. Dan komt hij rond 4 uur nachts weer en dan weer 8 uur ochtends, opzich dikke prima!

Nou is het een paar nachten dat ie om 12 uur erg moeilijk wakker te maken is voor zijn laatste fles. Dus heb ik hem laten slapen, toen kwam die om 2 uur nachts en daarna weer om de 4 uur, dus 6 uur ochtends... Dan kom ik dus niet uit met de ochtendfles van 8 uur.. en is het dagschema beetje in de war, want dan slaapt ie een gat in de ochtend.

zijn dagschema is 8-11-2-5-8 en dan dus om 12 uur avonds (wakker maken) en dan 4 uur nachts nog een keer, zoals ik al zei krijt hij 7 flessen, wat meer dan genoeg is.. (eigenlijk beetje teveel) :)
Nou zou ik graag die 4 uur nachts wat langer willen rekken richting de ochtend, want hij kan als die wel 6 uur slapen als ik hem niet wakker maak voor die 12 uur fles, doet ie het ook...

Wat zouden jullie doen?
Hem elke keer wel die laatste fles geven om 12 uur en proberen om dan de nacht tot de ochtend steeds langer te krijgen.... ?
 
Hoi,
Ik zou hem niet wakker maken maar de fles geven als hij zelf komt. Als hij dan om 6 uur weer komt, weer een fles geven. En om 8 uur weer. Dus hoe het ' nachts ook gaat: altijd om 8 uur de dag starten met een fles. Anders blijf je de hele dag met een gek schema zitten. Om ervoor te zorgen dat hij niet teveel drinkt, kun je kijken of hij om 2 uur en/of 6 uur tevreden is met iets minder melk. Of misschien wel evenveel water maar iets minder schepjes. 
Maar leg het vooral aan het CB voor, die hebben er meer verstand van. 
Succes!
 
Hallo Krenkie,
Hier ook eenzelfde verhaal. Dochtertje van bijna zeven weken en 5.7 kilo.
Ook zei was van het begin erg hongerig. Borstvoeding hield ik hierdoor niet vol en een week standaard voeding was ze nog niet tevreden. Inmiddels ook nu 3 weken op forte voeding maar nog was dat lastig te rekken naar de volgende fles. Sinds 1.5 week voeg ik johannesbroodpitmeel toe aan de fles. Ze had wel een klein beetje last van verborgen reflux (waar het nu goed tegen helpt) maar vooral het maakt t ook iets zwaarder op haar maagje waardoor ze langer verzadigd is. Ik red het inmiddels met 5 a 6 x 150 cc. Waar ik om 11 uur de laatste fles geef. En dan kijk ik wel hoelaat ze weer komt. Vaak is dit rond 5 uur.
Misschien voor jou ook een idee.
Ik voeg op de 150 cc 1 schep met kop johannesbroodpitmeel toe.
Groetjes Chriista
 
 
Hallo
mijn dochter is 4,5 maanden en die weegt 6 kilo en een beetje en krijgt 5 flessen van 180 / 6 scheppen dus ik schrik eigenlijk een beetj van de hoeveelheid jullie kindje krijgt..
zoizo zou ik hem niet wakker maken snachts het is de bedoeling dat er een fles af gaat vallen en de nacht fles is dan het meest van zelf sprekend.. 
 
Hallo Nikki 
Maar als je het nagaat qua kilo's klopt t toch dat de hoeveelheid voeding wel aardig gelijk is?
Alleen geef ik nog geen 180cc flessen vanwege dat ik het gevoel heb dat haar maagje daar nog te klein voor is. 
Groetjes chriista 
 
Terug
Bovenaan