Advies welke elektrische mamafiets

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik wil mij gaan oriënteren op een mamafiets en het liefste een elektrische.</p><p>Hebben jullie tips welke prettig zijn en niet overdreven duur? Ik ben zelf niet heel lang, 1.65m</p><p>Ik hoor het graag. :)</p>

Hoi!
wij hebben van Cortina de elektrische mama fiets. De U4 Family is dat. Extra veel ruimte tussen het stuur en zadel voor een kinderzitje. En bij deze kan er een kinderzitje voor en achter. Stuur is ook fijn breed. 

bevalt prima! 

succes met de keuze!

Waar je vooral even goed naar moet kijken wat voor type motor je fijn vindt. Ik heb zelf een middenmotor, die trekt heel gelijkmatig op en ‘trekt’ je niet naar voren. Heb ook op een fiets gefietst met een voormotor, maar daarbij had ik het gevoel dat ik naar voren werd getrokken en dat leek me niet fijn als je kinderen in de zitjes hebt zitten (wat extra gewicht met zich meebrengt). 

Een middenmotor is vaak wel wat duurder, maar ik vind het elke cent waard! Heb zelf de gazelle Miss Grace. 

@junidochter, een bakfiets is idd niet wat ik zoek :)
@Steefje en @Suusvl, thnx voor jullie info.
Ik ben gister bij de fietsenwinkel geweest en daar hadden ze 2 echt geschikte electrische fietsen voor een zitje voor- en achter.
Uiteindelijk ben ik geslaagd en ik heb nu een Victesse atlas N7 HF dames 2019. (de andere was Brinckers Baker)
Een transporter fiets met rekje en met voorwielmotor. Zeer voordelig geprijsd en hij rijd heerlijk. Ik ben al gewend aan voorwiel aandrijving dus ik vind dat zelf geen bezwaar ik vind het ook erg mee vallen hoe je naar voren wordt getrokken.

Dank voor jullie reacties!! :)

Terug
Bovenaan