Advies

<p>Goede avond . Even een vraagje.. ik heb op het werk veel stress en er word weinig rekening met me gehouden. Regelmatig ook steken bij me Zei.ook in combo met mijn fybromyalgie klachten die steeds heviger worden slaat de vermoeidheid ook flink toe.  Nu wilde ik afspraak maken bij de huisarts maar die heeft pas volgende week dinsdag plek en vind dat nogal lang duren.. zou ik hier ook voor bij de verloskundige terecht kunnen?  </p>

Ik zou een afspraak bij jullie arbo/bedrijfsarts maken. En als je het zo niet meer trekt idd overleggen met de verloskundige als je dat nodig hebt. Als je in overleg daarmee minder gaat werken volgt de arbo/bedrijfsarts vanzelf wel.

De verloskundige kan een *advies minder werken" brief opstellen als die ook vindt dat het onverantwoord is om zo te blijven werken. Let wel op, als je nu minder gaat werken MOET je met 34 weken met verlof. En dat is dan wel weer jammer voor de weken die je na je verlof krijgt

Dankje voor jullie reacties. 
dindag heb ik afspraak bij mijn ha . Heb besloten me eigen ziek te melden omdat ik me ook steeds beroerder ga voelen door de stress.  Dat is natuurlijk ook niet goed voor de baby. 

Heel verstandig van je. En die 34 weken, tsja dat is van maar zo. Beter dat je goed uitgerust, ontspannen en zo fit mogelijk je bevalling in gaat dan dat je kapot bent en de kracht niet hebt voor alles wat daarna nog komt. 
Vooral goed voor jezelf blijven zorgen nu die kleine nog in je buik zit (daarna natuurlijk ook), want nu is alles wat jij doet van directe invloed op de baby. 

Ik ben trouwens zelf 10 weken voorafgaand aan mn verlof al minder intensief gaan werken, en mijn leidinggevende heeft me deels ziek kunnen melden voor die uren zodat we vervanging kregen. Uiteindelijk kon ik op basis van 60% ziekte alsnog bijna mn volledige werkuren blijven draaien maar in andere werkzaamheden. Dit vond ik zelf heel prettig, omdat ik me er goed genoeg bij voelde en er niemand echt last van had als ik er niet was, waardoor ik beter op mijn grenzen kon letten ipv of ik andere meer werk bezorgde. En inderdaad met 34 weken met verlof gegaan. Tsja het duurt best lang nu, maar ik heb alle tijd voor kleine klusjes en heel veel slapen tot de baby komt.  Nu 38 weken. 

Terug
Bovenaan