Advies

Lieve dames, ik vraag om advies. Mijn zus wil graag zwanger worden, heeft net 1e Icsi gehad en helaas niet gelukt. Nu moet ze weer wachten voor ze verder gaan. Ze voelt alsof de hele wereld maar kinderen mag krijgen en zij niet.
Ik wil haar zo graag helpen en steunen, maar weet ook niet goed wat ik moet zeggen. Ik probeer positief te blijven, maar ik kan natuurlijk ook niet de garantie geven dat het gaat lukken.
Wat vinden jullie niet fijn of juist wel fijn om te horen?

Bedankt vast

lastige vraag hoor, want dat is bij iedereen verschillend.
Ik vind het niet prettig om in uitzonderingspositie geplaatst te worden. Vraag gewoon hoe het met 'r is. laat haar de ruimte bepalen wat ze wil delen en wat niet, geef haar die ruimte dan ook.
Mijd het onderwerp in ieder geval niet angstvallig....

lastige vraag hoor, want dat is bij iedereen verschillend.
Ik vind het niet prettig om in uitzonderingspositie geplaatst te worden. Vraag gewoon hoe het met 'r is. laat haar de ruimte bepalen wat ze wil delen en wat niet, geef haar die ruimte dan ook.
Mijd het onderwerp in ieder geval niet angstvallig....

Hi Kate,

Lief dat je zo goed met je zus probeerd om te gaan, en heel goed te begrijpen hoe ze zich voelt. Ik vind het zelf prettig als mensen belangstellend vragen hoe het gaat, en dan kan ze er zelf voor kiezen om meer uit te wijden, iig aangeven dat je voor haar klaar staat als t even niet meer ziet zitten. Verder idd niet als bijzonder gaan behandelen ofzo, ik kan bijv. nog steeds genieten van n kindje vast te gaan houden, maar ben meer bang dat anderen naar me kijken, van ach meid....

succes!

Hoi Kate,
Wat lief van je dat je om deze reden dit forum opduikt. Geef je zus de ruimte. Het ene moment praat makkelijker en fijner dan het andere moment. Stel deze vraag ook eens aan je zus, dat zal ze fijn vinden en geeft haar de ruimte om aan te geven wat ze wel en niet wil, en wanneer. Laat ook weten dat het goed is wanneer ze een keer zegt dat ze er niet over wil praten. Sommige mensen kunnen dan kribbig reageren, terwijl het gewoon is om er soms niet eens aan te willen denken.
Probeer vooral niet krampachtig te doen, wij dames hebben daar extra voelsprieten voor (althans ik wel). :)
Succes, sterkte en misschien een idee om je zus op dit forum te wijzen. Ze ziet dan dat ze niet de enige is die niet zwanger wordt (lijkt te worden).
sterkte.
groetjes Ano

Hi Kate,

Ik sluit me helemaal aan bij Ano, Sparkle en Krissy.
Persoonlijk vind ik het ook erg prettig als mensen er niet omheen draaien en gewoon informeren. Vaak vindt de omgeving het lastiger. Maar het is inderdaad allemaal zo persoonlijk.

Sterkte!

Liefs Moeska

Hi Kate,

Ik sluit me helemaal aan bij Ano, Sparkle en Krissy.
Persoonlijk vind ik het ook erg prettig als mensen er niet omheen draaien en gewoon informeren. Vaak vindt de omgeving het lastiger. Maar het is inderdaad allemaal zo persoonlijk.

Sterkte!

Liefs Moeska

Dank voor jullie reacties. Ik vind het echt moeilijk voor haar. Het moet gewoon lukken! Veel succes, hoop dat jullie snel zwanger raken, maar m'n zus nog sneller!

Terug
Bovenaan