Advies

hOi meiden
Even een advies vanuit jullie.
Wil heel graag een struckuur inbouwen, maar weet niet of ik dat nu al kan verwachten.
We hebben natuurlijk al een keer een discussie gehad over rust en regelmaat en had toen een redelijke regelmaat, maar deze is er nu helemaal uit.
Hij sliep nooit meer na zijn 1e voeding van 8 uur. Maar sinds een paar dagen slaapt hij in de ochtend, gevolg in de middag slaapt hij niet of laat. Als hij laat slaapt, is hij in de avond weer aan het huilen en onrustig.
Ik vind het fijn als hij lekker om 13 uur in bed ligt en dan slaapt tot 15uur. Dan kan ik de middag nog even weg. Maar dat lukt nu niet.
Wat zouden jullie doen, hem laten slapen als hij uiteindelijk om 15.30 in slaap valt met het gevolg dat hij rond etenstijd wakker gaat worden. Of hem om 16 uur uit bed halen.

Moeilijk moeilij moeilijk.

Ben oo zo bang dat ik het fout doe en hem tesnel bij mij wil houden. Gisteren had hij da nationale knuffeldag en wilde alleen maar bij ons liggen. Hoever kan je hier in gaan en vanwelke maand is het niet goed omteveel te knuffelen, anders denken ze dat ze alleen op die manier in slaap gaan komen.

x yvonne

Knuffelen is altijd goed, je kan je kind daar absoluut niet mee verwennen.. En als je zo graag nog even weg wilt, is het dan niet handig om naar een draagdoek of ergonomische draagzak (bondolino, manduca, ergocarrier) te kijken? Dan ben je nooit aan huis gekluistert tijdens slaapjes.

Kijk naar je kindje, en luister naar je moeder gevoel. Je kan het nooit fout doen als moeder, en als je kindje aanraking en geborgenheid nodig is mag jij daar naar luisteren ;) (liever naar je kindje dan naar het CB zou ik maar zeggen, het CB zegt toch alleen maar stomme dingen..)

Hoi heb vandaag een draagdoek binnen gekregen. Ga deze lekker in en om huis gebruiken. Hoop dat het iets is.

Ben zo bang dat ik straks helemaal geen regelmaat heb ikgebakend. Je leest dat zo he, rust en regelmaat. Maar hoe doe je dat?

hoe moeilijk het soms ook is te accepteren , regelmaat komt vanzelf, er zijn natuurlijk uitzonderingen, mijn 5e kindje is tot bijna 2 jaar aan het spoken geweest dag en nacht en nu kan ik met geen lievere peuter voorstellen, zo lief en makkelijk, dus ik hoop mijn porsie wel gehad te hebben met hem.
en nu heb ik gelukkig een makkelijke baby, al vanaf ze geboren is om de 4 uur en afgelopen 2 nachten doorgeslapen van 11 tot 7, joepie daar knapt een mens van op.

succes

Ik zou dat rust en regelmaat even een beetje loslaten. Die regelmaat komt niet als jij dat wil haha dat is meestal zo. Ik snap dat je je kindje zijn rust wil geven maar daar hoeven ze niet voor te slapen hoor. Mijn moeder zei altijd al als ik niet kon slapen ofzo; al slaap je niet je rust toch. En anders leg je m in de box of wipstoel en als je ziet dat ie moe wordt (gapen,oogjes wrijven) dan leg je m in bed. En vanaf een maand of 3/4 kan je ze zeker verwennen ook met knuffelen. Een kindje krijgt dan door van als ik me laat horen dan haalt ze me wel weer op en mag ik weer bij haar liggen dus kan je ze er zeker mee verwennen.
Ik heb een marge van een half uur bij de voeding. Dat wil zeggen dat ik mijn kleintje ook rustig een half uur eerder of later de fles geef en niet altijd precies op de tijd zeg maar.

Maak je niet te druk, dat voelt zo'n kleintje ook en probeer t een beetje los te laten.

Succes!!

xx

Ik denk eerlijk niet dat een kindje zo werkt ' als ik me laat horen halen ze me wel op; ergo ik wordt verwend'
Natuurlijk zal het een link leggen tussen laten horen en ophalen, maar dat hoort ook zo. Een baby is zo afhankelijk van anderen dat het instinct gewoon zegt dat een baby altijd in de buurt van volwassenen moet zijn. Is er dus niemand in de buurt zal het gaan huilen omdat er dan iets niet klopt. Dat is de natuur, waarom wordt er dan zo'n 'verwennen-sticker' opgeplakt?

De enige regelmaat die mijn baby kent is de regelmaat dat ik er altijd voor haar ben en dus eigenlijk altijd bij haar ben. Dat was bij mijn zoon ook zo, en die heeft nu toch echt wel een eigen ritme opgebouwd.

Lekker trouwens dat je een draagdoek hebt gekocht :D Een rekbare of een geweven? Met een geweven kun je uiteindelijk langer (ik draag mijn peuter er ook nog mee), maar een rekbare is (vooral in het begin) een stuk makkelijker om te doen.

En idd vooral loslaten, je doet het echt wel goed! :)

xx

Een kind heeft dondersgoed door hoe t werkt. Ik heb t vaker gezien en ook de vk van t cb vertelde me dit. Vanaf een maand of 3/4 gaan ze dit zeker doorkrijgen. En dat wil niet zeggen dat je niet moet knuffelen maar ze hebben t zeker door.

xx

Hier is de regelmaat wat slapen betreft ook nog ver te zoeken hoor. De ene keer slaapt ze wel meteen en ook tot de volgende fles, de andere keer is ze bijna de hele tijd wakker. Zolang ze 's nachts maar slaapt vind ik het best. tuurlijk komt het niet uit dat ze gaat huilen tijdens etenstijd, maar soms mogen ze ook even huilen! Ik leg haar dan even in de box. Zo hoort ze ons wel en meestal kijkt ze dan vol in de rondte om ons te zoeken haha.

Wat verwennen betreft ben ik van mening dat je ze het eerste half jaar niet kan verwennen. Bij onze oudste hebben we haar vooral de eerste 3 maanden gepakt zodra ze begon te huilen. Dat doen we nu ook weer. Ze zijn nog zo klein en moeten de rest van leven al zoveel dat ik ze lekker knuffel en ''verwen''!! Het is ook niet niks, eerst lekker 9 maandjes bij mama en nu ineens alleen! Onze oudste meid is nu een makkelijke dame die ik overal mee naar toe kan nemen. Dat doe ik nu ook bij Luana. Ga ik winkelen? Dan gaat ze mee. Ze slaapt toch wel in de kinderwagenbak/maxi cosi!

Kijk vooral naar je kleintje en ga af op je gevoel. Dat de beste richtlijn die je hebt. Trek je van de rest niks aan, iedereen weet het toch beter maar ieder kind is weer anders.

Succes!!!
Liefs ciomama

Terug
Bovenaan