Advies?

Onze dochter is nu 5 weken van t consultatie bureau mag ik na 5 of 6 voedingen per dag.. Maar ik weet niet hoe. Onze dag verloopt ongeveer zo neem t met een korreltje zout want iedere dag is een beetje anders..:
8.30u eerste voeding
11 uur nr. 2.
14.00 u nr 3
17.30/18.00u nr 4
20.00u nr. 5
22.00u nr. 6
03.30u nr 7.

Het probleem zit m in dat ze om 20.00u zo onrustig word dat ze wil drinken maar dan maar 8 a 10 min drinkt, waardoor ze om 22.00u weer wil en ik deze tijd dus niet kan verschuiven naar 23.00u wat ik zo graag zou willen... Hoe doen jullie dit?

Ook vroeg ik me af waar jullie de voeding in bewaren, waar koop je die middelen? Geven jullie tussen door wel eens een gewone fles voeding?

Groetjes..

Begrijp ik uit je bericht dat je bv geeft?
Dan is het gewoon vraag en aanbod en gaat het niet om het aantal voedingen!
Mijn neefje heeft ook bv gehad weliswaar gekolfd en vanuit het cb werd nadrukkelijk gezegd VRAAG en AANBOD!

Als je fles geeft zou ik kijken wat een badje doet om 20 u daarna laten slapen tot ongeveer 22.30 flesje en verder kijken!

Hoe zwaar is je meisje?
En oja laat je niet gek maken hoor door het cb kindjes geven echt wel zelf aan wanneer ze met minder afkunnen!
Ze is pas 5 weken. Volg je gevoel.

sterkte ermee

gr louise maart 2011 mama

Hoi 1esara,

er vanuit gaande dat je BV geeft even een reactie op je vraag:
5 of 6 voedingen per 24 uur is dan echt weinig! Als je gaat proberen om daar naar toe te werken is de kans groot dat je melkproductie terug gaat lopen.
8 a 10 voedingen per etmaal is voor deze leeftijd heel normaal.
En het gedrag in de avond: vaker willen drinken, maar wel korter, dat is ook heel normaal babygedrag. Het heet clusteren en veel baby's (waaronder die van mij) komen dan ieder uur wel voor een korte voeding.
En wat heerlijk dat ze er in de nacht al zoveel tijd tussen laat, waardoor je maar 1 nachtvoeding hoeft te geven! Dat hadden wij vannacht voor het eerst (Neel is a.s. maandag 5 weken oud), en ik vond het heerlijk!
Aangezien je bij 6 uur slaap achter elkaar al praat over " doorslapen", zit jouw meisje daar al bijna op.

Ik zou dus niet zo veel veranderen aan de manier waarop je nu bezig bent, behalve misschien de klok wat meer los laten (de ene keer komt ze na 3 uur, de andere keer misschien wel na 2 uur, ze kan nog geen klok kijken :), en in de avond lekker bij je houden en laten drinken wanneer je denkt dat ze dat wil.

Groetjes!

o ja, en als je nog een tijdje borstvoeding wilt geven:
geen kunstvoeding bijgeven hoor! Daarmee breng je de balans tussen vraag en aanbod in de war (je borsten gaan dan denken dat je meisje minder melk nodig heeft en je productie gaat dan omlaag).
Je hebt echt meer dan genoeg melk voor je meisje.
En hou er rekening mee: over ongeveer een week komen er regeldagen aan, dan gaat je meisje vaker om een voeding vragen, om daarmee je melkproductie omhoog te brengen. Na een paar dagen is dat dan weer in balans en zal ze vermoedelijk weer op haar gewone aantal voedingen zitten (maar dan per voeding meer gaan drinken)

Ik geef idd borstvoeding. Het cb zei dat ze wel naar 5 a 6 voedingen kon.. dus ik d8 dan proberen we dat! ze woog twee weken geleden 4.5 kg. Heb haar daarna niet meer gewogen...

5 a 6 voedingen is een kunstvoedingadvies. Voor je productie is het niet best.
Kijk anders ook eens op www.borstvoeding.com of www.borstvoedingsforum.nl
Daar staat heel veel informatie over bv. Het cb baseert zijn adviezen vaak op de praktijk bij flesgevoedde babies, waardoor ze soms adviezen geven die niet erg borstvoedingsvriendelijk zijn, is mijn ervaring.
En over het gewicht: als je kijkt naar het aantal plasluiers (5a6 per 24 uur) heb je een goede indicatie van wat ze binnenkrijgt.

Geniet van het voeden! Groetjes!

Leuk he die felle borstvoedingsmama's? Ik zou nog even wachten met proberen, ik zou de eerste 10 weken nog op vraag voeden. Ik vind je voedingstijden prima ik zou het nog even zo houden. Tot en met 6 weken mogen ze zowieso nog niet door slapen en het is voor de hoeveelheid voeding ook niet aan te raden. De eerste voeding die je dan kunt schrappen is de nachtvoeding van half 4 maar dan zal je dagschema wel wat overhoop gaan.

Wanne is 5 weken en bijna 6 kilo en zit ook nog op 7 borstvoedingen op een dag. Das vrij normaal voor de eerste 2 maanden onafhankelijk van de groei. Hij groeit namelijk nogal hard en mn lactatiekundige hoorde het en zei gelijk dat ik me niet moest laten vertellen dat ik hem teveel gaf. Groei is iets genetisch dat hangt helemaal niet van de hoeveelheid voedingen af.

Ja heel leuk;) Bedankt voor de adviezen. Wel vreemd dat de cb-arts zegt van de voedingen.. ze weet dat ik bv geef.

Ze weegt nu 5.1 kg. en is 5 weken oud. Gisteren ging het heel goed. Sloeg de voeding van 20.00u over sliep van 18.30 tot 23.00u! Toen heb ik haar maar wakker gemaakt.. daarna sliep ze tot 04.00 en vervolgens tot 8.30. en vanmiddag trok ze het tot 12.00u. Ben vooral wat onzeker. Wil het graag goed doen... maar als ik t zo terug lees gaat t bij iedereen een beetje zo.. Mij werd ook verteld dat je van bv nooit te veel kunt geven..
Bedankt!!

Terug
Bovenaan