aerosleep matras in wiegje?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Onze beeb komt in het wiegje te liggen waar ik zelf ook in heb gelegen.
Hij/zij kan daar ongeveer 6 mnd in liggen.

Nou vragen wij ons af of een aerosleep matras nodig is in een wiegje of pas later als het in het ledikantje gaat slapen?
Zo'n aerosleep matras is toch bedoeld voor als het zich gaat omdraaien enzo tegen verstikking. Kan een baby tot 6 mnd zich omdraaien?

Ik hoop dat iemand dit weet  kan het namelijk op internet nergens vinden.

Kruimel

Hoi Kruimel,

De aerosleep is voor zowel buikliggen als verstikking door warmte. doordat het open is kan de warmte gewoon weg... zelf heb ik hem in het wiegje niet gebruikt... omdat ze pas vanaf drie maanden kunnen draaien.. en je heel veel op let... mijn kleine lag helaas vanaf 2,5 maand al in zijn ledikantje omdat ie dan toch wat meer ruimte had... voor het ledikant heb ik wel een aerosleep en dan de protect uitvoering beter tegen allergieen was mijn hoofd-motivatie... ik ben er heel blij mee!
makkelijk te wassen en hoeft geen zeiltje of zo in bed... hou er wel rekening mee dat kraamzorg en cb er niet geheel meebekent zijn maar het is een super product wat ook zeker wel goedgekeurd is... hun adviseren maar zijn ook niet alwetend... probeer goed je info overal vandaan te halen en je eigen gevoel te volgen...

sorry voor het lange verhaal hoop dat je er wat aan heb!

Liefs Jazzie

Haaaaaaaaai!

Het is inderdaad oa bedoeld voor kindjes die draaien en dan met hun gezichtje op het matrasje komen maar de aerosleep heeft nog meer functies bv hygiene, koeling, bescherming van je matras  ed. Wij hebben de aerosleep ook gekocht voor in de wieg en het bevalt echt super! Dit heeft oa te maken met het weer. De aerosleep zorgt er namelijk ook voor dat je kindje niet ligt te zweten. Mette heeft bv als ze tegen ons aan ligt of in de kinderwagen natte bezwete haartjes op de kant waarop ze heeft gelegen en dat heeft ze niet als ze op de aerosleep ligt. Wij vinden het heel prettig want zo heeft ze geen last van de warmte want op de slaapkamer wordt het bij ons toch vrij warm.

Lfs ing

Terug
Bovenaan