aerosleep matras in wiegje?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Onze beeb komt in het wiegje te liggen waar ik zelf ook in heb gelegen.
Hij/zij kan daar ongeveer 6 mnd in liggen.

Nou vragen wij ons af of een aerosleep matras nodig is in een wiegje of pas later als het in het ledikantje gaat slapen?
Zo'n aerosleep matras is toch bedoeld voor als het zich gaat omdraaien enzo tegen verstikking. Kan een baby tot 6 mnd zich omdraaien?

Ik hoop dat iemand dit weet  kan het namelijk op internet nergens vinden.

Kruimel

Op de markt kun j evan soort schuimrubber zelf mastrasje maken.
Kost denk voor wiegje 15 euro.

Kijk anders bij Leen bakker heb je voor 25 euro een veilige matras voor je kind!

Succes

Jacomien
33 weken en 6 dagen

Hoi Kruimel,

Ik ken toevallig de eigenaar van de Aerosleep en hij heeft me er veel over verteld. Dit is natuurlijk een stuk in z'n eigen belang, maar het is zeker geen man die gebakken lucht verkoopt.

Wij hebben er dus voor gekozen om en voor het wiegje en voor het ledikantje een aerosleep aan te schaffen. Ik moet er niet aan denken dat de kleine zich toch omdraait en dat er iets met haar zal gebeuren.

Succes met je beslissing, maar ik zou persoonlijk nooit voor een matrasje van de Leenbakker of de markt kiezen.

Groetjes Marjet

Hoi Jacomien en marjet,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zou ook nooit voor een Leen bakker of markt matrasje kiezen, veiligheid boven alles en deze 2 lijken mij niet echt betrouwbaar.
Voor de wieg hebben wij al een goed en veilig matrasje, nog van de kleintjes van mijn zus. Dus die wilden wij eigenlijk ook gaan gebruiken.

Maar die Aerosleep lijkt ons erg veilig.
Marjet, waarom heb jij er ook 1 voor het wiegje gekozen?
Zou  jij mij een beetje info kunnen geven, als je dat wil natuurlijk.
Zo'n kleintje tot 5 - 6 mnd draaien die al enzo (gezichtje in het matras etc)?

Kruimel

oh ja, voor de ledikant willen wij zoiezo een Aerosleep matras aanschaffen.

Wij hebben voor het wiegje gekozen voor een normaal matrasje in combinatie met de aerosleep. Het is ook beter tegen allergieen en zorgt er voor dat de kleine niet te warm kan worden.  En warmte  kan toch een van de dingen zijn die wiegendood kan veroorzaken.  Voor het ledikantie hebben we  ook voor een matrasje van aerosleep gekozen.    

Dit is de link van een goede speciaalzaak in Breda, daar staat veel informatie op. http://www.hetrietje.nl/index1.html  (maar die had je vast al gevonden)

Succes met je beslissing!

Groetjes Marjet

Ps. moeilijk he al die keuzes maken, je wilt het beste maar overdrijven is nou ook weer niet de bedoeling....

Hi,

Wij hebben ook een aerosleep gekocht voor in bed.
Mijn zus heeft er ook een en is erg tevreden over ze gaf alleen als tip dat je moet zorgen voor een dikker hoeslaken want het kan zijn dat je baby de "ruitjes" van de aerosleep matras in zijn/haar gezichtje heeft staan als ze wakker wordt.
Aerosleep verkoopt bijpassende hoeslakentjes maar die zijn prijzig.

Zelf slaap je ook wat rustiger met zo'n ding

Groetjes Anja

Hoi,

Wij hebben de aerosleep gekocht voor in het wiegje en voor in het ledikantje.
Het idee dat het veilig (er) is, geeft mij rust.
Ik zou het echt niet aandurven om een matrasje van de markt, leenbakker oid in de wieg te doen, maar dat is ieder voor zich.

Groetjes Gea

Terug
Bovenaan