Aerosleep of niet?

Ik twijfel of ik een aerosleepmatrashoes zal kopen of niet. Ik heb er bij mijn eerste geen ervaring mee gehad (toen bestonden die dingen nog niet eens ;-) Maar ik lees er nu zo veel over, dat ik twijfel.

Ik moet er dan ook meteen twee hebben, voor het wiegje en voor het ledikantje.

Nodig of geldklopperij?

xxx
 
Hoi hoi, ik breek even in!

Zwanger, van nr 2 uitgerekend op 26 feb! Lees af en toe mee....

Wilde toch even reageren op het aerosleep, ik heb het me aan laten smeren bij de eerste maar ik zou het niet meer aanschaffen!
Kraamzorg stond er ook helemaal niet achter. Het was dat ik een wieg had voor de eerste weken (zonder aerosleep) maar anders had ik het uit het ledikant moeten halen en mocht ik het erin doen als ze wat ouder was! Dus ik zou het als ik jou was niet aanschaffen....
Hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes
 
Ik vind ze super! Ik heb er een voor in de wieg ledikant en nu in een peuterbed. Mijn kraamzorg vond het juist een aanrader. Persoonlijk vond ik het idee dat ze op hun buik kunnen aanademen als ze hun hoofd niet draaien. Als ze spugen of plassen in bed neemt dat ding het op ff in de wasmachine en het is zo droog. Ik weet het is geld maar ik raad het iedereen aan!

Succes met je keuze
 
Bedankt voor jullie tips, ik heb besloten geen aerosleep te kopen. Vind het gewoon te duur, en heb het bij de eerste ook niet gehad.

Wel vreemd dat er zo veel verschillende meningen bestaan onder kraamhulpen, toch?

xxx
 
Hoi Hoi,

Ik werk zelf in de kraam en wij adviseren inderdaad ook om geen aerosleep te gebruiken. Dit is met name omdat die hele kleintjes nog wel eens moeite hebben om hun temp te regelen en door de aerosleep kan de kleine zijn temperatuur minder goed vasthouden.

Het moet eigenlijk niet mogen dat er zo'n verschil van mening is tussen de kraamverzorgende maar ik merk het ook hoor. Zelfs van hetzelfde buro willen de meningen nog wel eens verschillen. Het is en blijft heel belangrijk om je eigen gevoel te volgen en ik zeg altijd maar: Zolang het veilig is zijn er meer wegen die naar rome lijden.

Succes!
 
Wij hebben hem wel besteld en komt dus woensdag mee met de rest van de babykamer. Ik weet niet wat de kraamzorg hiervan gaat vinden maar ik vond het ook juist een fijn idee zo'n ding, we zien het wel wat ze zegt :)
 
Terug
Bovenaan