af en toe steken

Hallo dames,
Ik ben nu 10 weken zwanger en heb af en toe steken in mijn onderbuik. Meestal rechts, maar soms ook links. Is dat bandenpijn ? Kan dat nu al ?
Of is het gewoon het groeien van de baarmoeder ?
Ik probeer me er niet druk om te maken, maar is wel moeilijk. Ik kon vanmiddag vk niet meer bellen, in de middag kan je alleen het spoednummer bellen. En op vrijdag hetzelfde. Graag jullie ervaringen.
Bedankt, Petra
 
Hoi, het is waarschijnlijk gewoon het groeien van de baarmoeder. Als je je zorgen maakt moet je morgen gewoon even de vk bellen, en als je het echt niet vertrouwd ook gewoon morgen het spoednummer, daar zijn ze voor.

Liefs Danielle
 
Hoi Petra,

Ik loop een paar dagen achter jou aan :) en ik begin nu ook af en toe wat steekjes te krijgen. Dus ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :)

Heb het even opgezocht:
De banden, waarmee de baarmoeder 'vastzit' aan de rest van de buik, worden slapper onder invloed van hormonen. De baarmoeder groeit en wordt bovendien uitgerekt. Dit kan een zeurderige pijn veroorzaken, rechts en links in de onderbuik. Men noemt het 'bandenpijn' en het kan vooral voelbaar zijn bij bepaalde bewegingen, zoals overeind komen, omdraaien in bed, lang lopen of staan. Bandenpijn kan de hele zwangerschap aanhouden. Sommige vrouwen hebben er vooral in het begin last van, andere meer in de laatste maanden als de buik steeds zwaarder wordt. Het kan echter beslist geen kwaad. Let in elk geval goed op uw houding. Eventueel kunt u in de laatste maanden ter ondersteuning een buikband dragen.

Groet,
Julia
 
Voor bandenpijn is het denk ik nog wat vroeg (dat begint echt als de baarmoeder zwaar wordt en aan de banden gaat trekken), maar het kan heel goed komen van de groei van de baarmoeder. Steken en een zeurderig gevoel zijn vrij normaal tijdens je zwangerschap. Echte kramp i.c.m. bloedverlies niet.

Ik had in het begin ook vaak een soort ik-moet-ongesteld-worden-gevoel. Wat natuurlijk niet kwam ;-)

Sterkte!
Blossom 25wkn2dgn
 
Terug
Bovenaan