Afbakeren?

Bij deze even een vriendelijke (lees: wanhopige) roep om hulp..
Aquafina sliep vanaf haar geboorte redelijk slecht, dus heb ik haar altijd ingebakerd. Nu heb ik dat geprobeerd af te bouwen, maar dit resulteert alleen maar in korte middagslaapjes en ook 's nachts wordt ze weer wakker. Ik dacht eerst dat haar tandjes doorkwamen of dat haar toenemende groei vergezeld kwam met meer trek. Nu had ik haar gisteren weer in lappen gewikkeld en ze sliep netjes door tot in de ochtend. Ook nu ligt ze alweer 2u lang te slapen in haar bedje.

Wat moet ik doen? Blijven inbakeren? Of weer helemaal opnieuw beginnen met haar slaap training? Wat hebben jullie gedaan?

ik heb geen ervaring met inbakeren dus ik kan je helaas niet helpen. maar misschien 's middags niet inbakeren en 's avonds wel. Tot dat het 's middags goed gaat en dan 's avonds ook proberen??

hmm... dat klinkt wel lastig. Ik heb inderdaad wel gehoord dat het handig is om het inbakeren af te bouwen rond een half jaar.
Hier had Luke de laatste tijd ook weer wat problemen met doorslapen. Wij hebben geprobeerd zijn speentje terug te geven en hem net wat tijd te geven zelf in slaap te vallen. En het lijkt te lukken. Nu zelfs ook zonder speen.
Het is idd wel even rot, maar uiteindelijk lukt het wel. Hopelijk bij jullie ook!

eerst alleen 1 armpje buiten de lappen en als dit goed gaat het andere armpje. zo kun je het een beetje afbouwen. en verder kun je haar nog strak instoppen met een dekentje. verder zal ze moeten wennen aan de vrijheid die ze nu krijgt. dat is voor de meeste kids al een hele overgang.