Afbakeren?

Bij deze even een vriendelijke (lees: wanhopige) roep om hulp..
Aquafina sliep vanaf haar geboorte redelijk slecht, dus heb ik haar altijd ingebakerd. Nu heb ik dat geprobeerd af te bouwen, maar dit resulteert alleen maar in korte middagslaapjes en ook 's nachts wordt ze weer wakker. Ik dacht eerst dat haar tandjes doorkwamen of dat haar toenemende groei vergezeld kwam met meer trek. Nu had ik haar gisteren weer in lappen gewikkeld en ze sliep netjes door tot in de ochtend. Ook nu ligt ze alweer 2u lang te slapen in haar bedje.

Wat moet ik doen? Blijven inbakeren? Of weer helemaal opnieuw beginnen met haar slaap training? Wat hebben jullie gedaan?

ik heb geen ervaring met inbakeren dus ik kan je helaas niet helpen. maar misschien 's middags niet inbakeren en 's avonds wel. Tot dat het 's middags goed gaat en dan 's avonds ook proberen??

hmm... dat klinkt wel lastig. Ik heb inderdaad wel gehoord dat het handig is om het inbakeren af te bouwen rond een half jaar.
Hier had Luke de laatste tijd ook weer wat problemen met doorslapen. Wij hebben geprobeerd zijn speentje terug te geven en hem net wat tijd te geven zelf in slaap te vallen. En het lijkt te lukken. Nu zelfs ook zonder speen.
Het is idd wel even rot, maar uiteindelijk lukt het wel. Hopelijk bij jullie ook!

eerst alleen 1 armpje buiten de lappen en als dit goed gaat het andere armpje. zo kun je het een beetje afbouwen. en verder kun je haar nog strak instoppen met een dekentje. verder zal ze moeten wennen aan de vrijheid die ze nu krijgt. dat is voor de meeste kids al een hele overgang.

Wij hebben onze eerste zoon ook ingebakerd. Toen hij rond een half jaar oud was zijn we begonnen met afbouwen. Eerst alleen het middagslaapje zonder inbakeren. Dit resulteerde ook in korte slaapjes 's middags. 's Nachts bleven wij gewoon inbakeren. Toen hij 'smiddags eindelijk gewend war om 'los' te slapen, zijn we met de nacht begonnen. Lekker in een slaapzak, die we de eerste tijd achter tussen zijn matras en het bedje in stopten. Dan een dekentje zo strak mogelijk om hem heen gedaan. Op deze manier lag hij toch nog redelijk vast, alleen zijn armpjes kon hij los maken. Deze overgang werkte voor ons toendertijd goed.
Maar het blijft erg lastig als ze onrustig slapen. Het heeft bij ons 2,5 jaar geduurd voordat wij konden zeggen dat onze zoontje door sliep. Dus heel veel succes!

Mijn dochter hebben we winterslaapzakje aangedaan die nogal stug was.
Aangezien ze overdag liever op dr buik lag, hebben we dan 's nachts ook gedaan en ze sliep dus vanaf moment goed door.
Achteraf gezien hadden we eerder met buikslapen moeten beginnen ipv inbakeren maar dat had andere reden (reflux)
Overigens was Myrthe 3 maanden want toen rolde ze al om.
Probeer eens overdag of ze wel op dr buik wil slapen?

Succes

Liefs

Dank jullie wel voor de tips! Ik had haar al een tijd lang 's middags niet ingebakerd, maar dat verliep dus zo slecht dat ik het stiekempjes maar had opgegeven. Het is zo fijn om andere ervaringen te lezen, dat maakt dat ik me hier niet zo alleen in voel. Ik ga de verschillende mogelijkheden proberen, wellicht zal er wat tussen zitten dat werkt. Ik zal jullie op de hoogte houden. Bedank mama's!

Terug
Bovenaan