afbeelding geboortekaartje

A

Anoniem

Guest
Help!!!
Heb een leuke afbeelding nodig voor mijn geboortekaartje!!!
Mijn vader is handboekbinder en maakt voor mij geboortekaartjes die eruitzien als geboorte tegeltjes (v karton) die je ook kan ophangen.
Voor mijn zoontje stond er een aapje in blinddruk op (zodat je hem ziet glanzen als je hem in het licht houd en kunt voelen) omdat mijn vriend, zoontje en ik alledrie in het jaar van de aap zijn geboren...
Dit kindje wordt in het jaar van de hond geboren maar kan geen leuk plaatje van een hond vinden... mag ook een ander plaatje zijn bv schorpioen of gewoon leuk plaatje maar weet niet wat... HELP.... Misschien hebben jullie een leuk/orgineel idee....
Hier vb van het kaartje van mn zoontje (1e met aapje in gewone druk zodat jullie hem goed kunnen zien)

Je kan eens zoeken bij google (op afbeeldingen) ik denk niet dat ik jullie smaak deel, wel vind ik het een leuke gedachte om er toendertijd een aap op te zetten :)

Volgens mij is dit jaar het jaar van het varken/zwijn hoor!!
Ik weet het trouwens wel zeker!!!
2006 was het jaar van de hond.
Bij ons zoontje stond er ook een afbeelding van een aap op zijn geboortekaartje, toevallig he! En nu komt er een varkentje op.
de afbeelding laten wij meken door een bevriende tekenaar, heel persoonlijk!
Door het digitaal drukken is dit ook helemaal niet kostbaar meer.
Maar er moet echt een varken op hoor, geen hond!

Groetjes Soela

quote: Soela reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-07-2007 13:43:24'));

Volgens mij is dit jaar het jaar van het varken/zwijn hoor!!
Ik weet het trouwens wel zeker!!!
2006 was het jaar van de hond.
Bij ons zoontje stond er ook een afbeelding van een aap op zijn geboortekaartje, toevallig he! En nu komt er een varkentje op.
de afbeelding laten wij meken door een bevriende tekenaar, heel persoonlijk!
Door het digitaal drukken is dit ook helemaal niet kostbaar meer.
Maar er moet echt een varken op hoor, geen hond!

Groetjes Soela

Wat grappig; je gaat dus ook voor chinees... (en hoe oud is je zoontje?)
Maar je weet het echt zeker???
Ik had het namelijk op zo'n internet site opgezocht...
Ga nog maar es ff kijken: een varken vind ik eigenlijk wel leuker, heeft ook een krulstaart daar kan ik wel wat mee!!!

Liefs Nika

Dank je Soela, je hebt helemaal gelijk (net op internet gekeken)!!!
Moet het vorige keer verkeerd hebben opgezocht
Met mijn zoontje had ik gelukkig wel gelijk, geb jaar 2004 is toch echt een aap!!!

OK ben dus op zoek naar een leuk plaatje van een varken ipv hond...

Liefs Nika

Ja, leuk he, ook wij gaan voor Chinees. Onze trouwkaart had ook de afbeeldingen van onze Chinese sterrebeelden: een slang en een draak. We hebben daar toen ook tatoeages van laten zetten, ik de slang van mijn man en hij mijn draak.
Ons zoontje is van november 2004. We hadden ook een gedichtje gebasseerd op zijn sterrebeeld:
"Uit slangenbloed en drakenvuur geboren,
Ons allerliefste klein apenkind
Blij, gelukkig en ontroerd als nooit tevoren,
De eeuwige liefde die ons samen verbind

Kleurrijk en vrolijk zal jouw leventje zijn,
Optimisme en vindingrijkheid jouw grootste goed.
Iedere dag zal gevuld zijn met zonneschijn,
En onze liefde en warmte in overvloed."

Wij vonden hem zelf heel erg mooi! Voor de afbeelding kun je trouwens eens vragen bij een tatoeeerder, zij ontwerpen vaak erg gemakkelijk en kost ook niet zo duur. Met de afbeelding kun je een drukker benaderen die digitaal drukt. Ook leuk: kijk eens of je een atelier voor verstandelijk gehandicapten in de buurt kunt vinden. Je kunt verschillende kunstenaars vragen iets te maken, compleet met achtergrond. Vaak is hun stijl heel kleurrijk en passend bij een geboortekaartje.

Ik ben wel blij dat je nu naar de goede afbeelding op zoek gaat! Het varken is ook een heel lief sterrebeeld, vol vertrouwen, vrolijk, als kind makkelijke eters (ja, ik weet nog je topic van het peuterforum!) sociaal en makkelijk in de omgang. De Chinezen omschrijven het ook ook het sterrebeeld met het grootste hart.

Nou, hopenlijk kun je er iets mee, ik hoop dat het lukt iets moois te vinden!
Liefs Soela

quote: Soela reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-07-2007 18:08:39'));

Wat een mooi gedicht!!! En een tatoeeerder is een heel goed idee!!!
Wat betreft een drukker, ik houd het bij mijn vader: als handboekbinder kan hij hele mooie stempels laten maken waar hij dan weer een afdruk op het "geboorte tegeltje/kaartje" kan maken. Het leuke hieraan is dat je dan later ook nog het stempeltje van dat kaartje hebt, dat kan  ik dan gebruiken als persoonlijk logo van dit kindje; bijv voor schoolmappen, kamer-naam bortje enz.  
En zo kost het me ook niets, handig zo'n vader

Wel grappig; eerst dacht ik dus dat het een hond zou zijn en mijn zus is ook een hond... Maar mijn broer is varken (en vind zijn persoonlijkheid  leuker..)
En makkelijkke eter... hmmm.. dat zou fijn zijn

Liefs Nika  

Terug
Bovenaan