afbeken zwangerschap

Hoi,
Nadat ik een vlokkentest had gedaan, bleek dat ons kindje een ernstige ziekte had (C.F.). Met pijn is ons hart hebben we besloten om de zwangerschap af te breken, op dat moment was ik ruim 15 weken zwanger. Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Wat vreselijk voor jullie. Ik heb om een andere reden een zwangerschap van bijna 6 weken moeten afbreken. Heb daar ook heel veel verdriet om gehad, maar na 15 weken lijkt me echt heel heel erg. Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

hallo anoniem...wij hebben dus hetzelfde meegemaakt...we hadden al een kind met cf en na diverse gesprekken met genetica toch maar gekozen voor spontaan zwanger worden en dan een vlokkentest te laten doen..stom stom stom..hadden we toen maar gelijk voor ivf met pgd gekozen...ook die weg is zwaar maar lang niet zo zwaar als over leven of dood van je kindje te moeten beslissen..ik ben nu dankzij ivf (3e poging) weer zwanger en hoop dat het goed gaat..heel veel sterkte verder

Wij zitten op dit moment ook met de vraag wat we nu gaan doen. Gaan we het weer "spontaan" proberen of inderdaad het ivf traject in. Ik zie tegen beide opties heel erg op, alleen de kinderwens is nog zo sterk aanwezig, dus zal ik wel een keus moeten maken.
Mij lijkt ivf een ontzettend zwaar traject, aangezien je ook voor dat pgd verhaal helemaal naar maastricht moet.
Maar ja, het nog een keer spontaan proberen, betekent weer ongeveer 14 weken in spanning zitten, met weer de kans dat je de keus moet maken.

Ik hoop in ieder geval voor jullie dat het nu allemaal goed gaat. Succes met je zwangerschap.

Hallo,
Ik weet wat je doormaakt. Bij mij zijn bij 15 weken mijn vliezen zomaar gebroken, terwijl er met mijn dochter niets aan de hand was. Het enige wat ik in het ziekenhuis te horen kreeg, was, of ze overlijdt binnen nu en de 30e week, of ze wordt voor 95% zeker geboren met onderontwikkelde longetjes. Wij moesten toen beslissen wat we wilden. We hadden een termijn gesteld van 20 weken voor deze beslissing. Bij 18 weken is ons meisje overleden. Ik zou ingeleid worden, maar ben uiteindelijk net daarvoor spontaan bevallen. Ongeloofelijk, verdrietig en toch prachtig wat voor mensje je dan al in je hebt. We hebben haar Stella genoemd, want ze was onze ster.

Is er iemand die zijn ervaring met vlokkentest en vruchtwaterpunctie wil vertellen?Ik zou graag zoveel mogelijk weten over deze onderzoeken want het maakt me wel een beetje bang.Wanneer worden ze uitgevoerd en doet het pijn?Als het resultaat slecht is en je moet het vruchtje laten verwijderen wat gebeurt er dan en hoe reageerde jij daar op?Hoelang moet je dan in de kliniek blijven en krijg je dan psychologische hulp?

Hoi Anoniem,

Ik heb een vruchtwaterpunktie gehad (2 keer) en deze wordt omstreeks de 17e week uitgevoerd. Je voelt het wel, maar zelf vond ik het wachten op de uitslag (3 weken) veel erger dan de pijn van de punktie. De uitlag krijg je dus als je ongeveer 20 weken zwanger bent en dan spreek je niet meer van een vruchtje, maar over een baby. Wij hebben 1 keer een negatieve uitslag gekregen en besloten om de zwangerschap af te breken. Dit is een hel. Je wordt ingeleid en krijgt een 'gewone'bevalling. De duur van zo'n bevalling verschilt heel sterk per persoon. Ik ben op woensdagavond opgenomen en op donderdag is ons zoontje geboren, maar ik weet dat er vrouwen zijn die 2 of meer dagen aan de weeenopwekkers liggen. Ik heb hulp gehad vanuit het ziekenhuis.
Als je meer wilt weten lees ik het wel.
Groetjes Erna

Terug
Bovenaan