afblijven!!

Hoi medemama's,

Ik heb een vraagje wat eigenlijk nergens bij past!! dus schrijf ik het hier maar!!
Ik word echt hoorndol van al die mensen die zomaar aan mijn kind zitten, zijn handje vastpakken, over zijn wangetje aaien, toegegeven het is een schatje heeft een lieve lach(welke baby niet zullen jullie denken).
Maar ik vind het echt heel erg als mensen mijn baby zomaar aanraken, dat doe je toch niet( ik heb het dan over onbekende) ze vragen me niks, en ik wil wel schreeuwen blijf van mijn kind af!!
En als ik zeg dat ik dat liever niet heb kijken ze me boos aan en lopen beledigt weg.
Hebben meer moeders hier last van??
Ik vind het trouwens niet erg als ze tegen hem brabbelen laatst zat ik met een vriendin bij de hema koffie te drinken komt er een heel oud mannetje aan en die heeft minstens een kwartier tegen mijn zoon gebrabbeld, wij lagen helemaal in een deuk om de gezichten die hij daar bij trok, maar hij heeft hem niet aangeraakt en dan vind ik het ook geen probleem.
Ik raak zelf ook geen baby's aan die ik niet ken!
Weet iemand of er stickers zijn met: afblijven is mijn kind ofzoiets.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!
Ben ik te beschermend of is dit vrij normaal?

Groetjes Mary jane
 
Hoi Mary Jane,

Nee hoor, ik vind je niet overbeschermend. Mensen mogen toch ook niet zomaar aan jou komen. Als een vreemde plotseling naast me komt staan en mij een aai over m'n bol geeft dan zal ik flink schrikken. Want dat doe je gewoon niet. Dus waarom wel bij een baby of een kind? Omdat ze klein, lief en schattig zijn?
Als ik een baby zie is het soms moeilijk om niet even een aai te geven. Maar ik doe het niet. Ik vind het ongepast.........
En ik denk dat je er niets van moet aantrekken dat mensen beledigd zijn als je er iets van zegt. Dan is dan   toch hun probleem.

Een ander punt vind ik, zeker bij pasgeboren kindjes, is het hygienische aspect.
groetjes Chantal
 
Hoi,

Ik vind het ook heel erg ongepast dat een onbekende aan mijn dochtertje gaat zitten weet jij veel wat ze allemaal met die handen hebben gedaan geen handen wassen na wcgang, misschien een koortslip aanraken en dan maar in het gezichtje van een wildvreemde zitten. Dat kinderen het doen ben ik ook niet dol op maar kan ik nog begrijpen maar vind het en taak van de ouders om hun kinderen daarop te wijzen. ik zeg dan wel altijd tegen die kinderen dat ik dat niet wil ze mogen kijken en kletsen maar niet aanraken.
Een vriendin vertelde ook dat een kindje van een vriendin er wat van opgelopen had!!

Misschien een idee dat als iemand weer je kindje wil gaan aanraken dat je die persoon gaat aaien  haha ben heel benieuwd hoe die gaat kijken of misschien als een vrouw mijn dochter gaat aanraken ik haar kind of nog leuker haar man ga aaien haha ik zie dit al helemaal voor me, het liefst eerst heel opvallend met mijn vinger over mijn koortslip gaan.

Baby's zijn gewoon gemeengoed. in heel veel culturen gaan baby's de hele dag van hand tot hand( erg vermoeiend als baby zijnde lijkt me).

Groetjes Renée
 
Hallo,

Ik ben dus niet de enige..
Dat terug aaien is een goed idee, alleen ik wil zelf eigenlijk een vreemde ook liever niet een aai geven.
Ik zal het maar moeten blijven zeggen, dan zijn ze maar beledigd maar ik wil het gewoon niet hebben.

Groetjes Mary jane
 
Ik erger me er ook aan hoor!!!! En ik sta altijd in dubio of ik er wat van zeg maar durf nooit goed of het moet echt te bont worden. Meestal loop ik gewoon meteen door dan snappen ze het denk ik ook wel... Groetjes, Hedy
 
Terug
Bovenaan