Afbouwen avondvoeding

Hoi,

Ons zoontje nu 6 maandjes drinkt 5 flessen van 180 cc op de dag en we zijn begonnen met het introduceren van bijvoeding. Kunnen we de fles van 23:30 al gaan afbouwen en hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

Bedankt
Patty
 
Hoi Patty,

Ons dochtertje Isa is nu ook 6 maanden. Zij zit op nog zo'n 5,5 voeding. Ze krijgt overwegend borstvoeding. Alleen op maandag en dinsdag gaat ze naar het kinderdagverblijf en daar krijgt ze twee keer een fles met gekolfde melk. Ik geen 220 cc mee maar dit drinkt ze zelden op. De laatste voeding hebben we sinds een week of drie een nutrilonfles van gemaakt met daar 2 eetlepels rijstebloem doorheen. Deze fles krijgt ze tussen 21.00 en 21.30 uur. We zijn langzaam de laatste voeding steeds vroeger gaan doen. Ik moet er wel bij zeggen dat ze 'snachts nog steeds wakkeer wordt.
Succes ermee, er zijn vast veel tips te vinden hier.

groetjes natasja, moeder van Isa
 
Hoi Patty,

Mijn zoon nu 3 jaar kreeg de fles (dochter nu de borst= 15 maanden)
Maar het afbouwen van die nachtfles hebben we zo gedaan:
150ml ipv 180......paar dagen/1 week.
120ml ipv 150.... paar dagen/ 1 week

Enz......en kijken hoe dat gaat.
hou het kort moet namelijk weg
suces
groetjes Chantal
 
Ik heb sinds 2 dagen de avondfles van een uurtje of 11 gewoon laten staan. Mijn dochtertje (4 maanden)  krijgt nu de laatste fles om 7 uur. En tot mijn verbazing slaapt ze gewoon door tot een uurtje of half 8/8 uur 's morgens. We moesten haar ook echt wakker maken voor de laatste fles en die dronk ze dan automatisch leeg.

Groetjes Joyce
 
Hallo,

Mijn zoontje is nu 4.5 maanden. Hij drinkt ook 5x 180cc. Wij hebben hem toen hij 3.5 maanden was gewoon een keer door laten slapen ´s avonds. En hij sliep door tot de volgende ochtend. Wel merkten we dat hij dan op de dag meer trek had. We geven hem nu dus om de 3 uur een fles van 180cc en dit werkt prima. Hij wordt rond 7.30 uur wakker en krijgt dus ook rond 19.30 uur de laatste fles.

Je kunt dus proberen hem om de 3 uur te laten drinken. Dan kan hij er de nacht mee door als het goed is!

Succes ermee!

Monique
 
Hoi Monique,

Wij geven onze Wiebe ook ongeveer om de 3 u of 3.5 u eten. Hij krijgt overdag 5 flessen van 150 water en 5 schepjes en 's nachts nog eentje van 150 water en ik merk ook dat hij er dan beter mee doet, maar die nachtvoeding zal na een tijdje toch wel eens wegvallen. Het is tot nu toe al 2 nachten gelukt.

grtjs, Bea
 
Terug
Bovenaan