afbouwen bakerzak bij 9mnd

A

Anoniem

Guest
Hoi,

We willen het weer gaan proberen, maar ik zie er nu al tegen op. Mijn dochtertje is nu 9 maanden en we moeten haar nu toch echt in een slaapzak gaan laten slapen. De bakerzak hebben we al vaker geprobeerd af te bouwen, maar het was steeds 1 groot drama. Ze slaapt nu goed, maar dan is het alleen maar huilen. Wie heeft ervaring en een tip om het gemakkelijker te laten verlopen. Ben benieuwd.
Groetjes,

Hoi mama van m!

Ik zit met precies hetzelfde 'probleem'!
Mijn zoontje is nu 8,5 maanden en slaapt ook nog (heerlijk) in de bakerzak.
Ik heb al een paar keer geprobeerd om hem in een slaapzakje te laten slapen, maar tot op heden is dat helaas niet gelukt....Huilen en brullen.
Ik heb wel al verschillende tips te horen gekregen, waarschijnlijk ken je ze al;
-Telkens bij elk slaapje in de slaapzak in bed leggen en als hij erg gaat huilen weer in de bakerzak.
-Laten huilen (.....)   Sorry maar gaat mij niet lukken!
-Het schijnt 's avond het beste te gaan als ze een hun 'lange slaap' beginnen dan zijn ze vaak het meest moe.

Nou ja wie weet heeft iemand de gouden tip voor ons!
Succes in ieder geval.

Groetjes van Bloem

Wat bij ons hielp: Heel strak indekken met dekentje/lakentje en echt knuffels tussen matras en spijlen bedje proppen zodat het lakentje goed geklemd is (snappen jullie wat ik bedoel??). Dan kan hij/zij niet meer zo makkelijk alle kanten op friemelen. Wij zijn ermee begonnen bij het ochtendslaapje, toen dit goed ging ook het middagslaapje en toen dat allemaal goed ging ook 's nachts. Hopelijk hebben jullie er wat aan.... (oh ja, eventueel ook grote knuffels naast hem/haar leggen, dan hebben ze nog een beetje een 'ingeklemd' gevoel.   Succes!!

Isis heeft ingebakert geslapen in een Pacco inbakerdoek, toen we gingen afbouwen, deden we haar een slaapzakje met lange mouwen aan (geeft geborgen gevoel) en stopte we haar stevig onder (mijn moeder heeft de lakentjes zelfs langer gemaakt om helemaal onder het matras te kunnen stoppen) Toen het warmer werd gaf ik haar een slaapzakje zonder mouwen, maar Isis zelf wel lange mouwtjes aan, of truitje of rompertje met lange mouwen. Nu slaapt ze nog altijd in een slaapzakje, stevig ondergestopt (afhankelijk van het weer alleen lakentje of laken en dekentje)
Wij hebben slaapje voor slaapje afgebouwd, ging 1 slaapje goed, breidden we het uit met het volgende slaapje.
Wij werden goed ondersteund door een inbakerverpleegkundige van het CB
Succes, gaat vast lukken,
x Esther

hoi,

dinand heeft de eerste paar weken in een pacco-doek geslapen en vanaf een maand of 3 in de bakerzak, toen hij 5 maanden was heeft hij een periode heel slecht geslapen, dus toen dachten we dan doen we een gewone slaapzak aan, want nu huilt hij toch, heeft 3 dagen geduurd, en toen was ie erdoorheen, hij slaapt nu heerlijk gewoon in een slaapzak, wat wel meteen hebben gedaan is in iedere hand een knuffeltje gegeven, zodat hij wat in de handen had, dat ging heel goed!!!

succes ermee!!!!

groetjes susanne

Hoi,

Bedankt voor jullie reakties. We zijn nu twee dagen bezig en ik moet zeggen het valt niet tegen. Ze accepteert het om in de zak te slapen. Heeft wel de neiging om te spelen in haar bedje. De eerste keer duurde het 2 uur voor ze in slaap viel. De slaapjes erna gingen goed. Na 5 min viel ze in slaap. Wel is ze nu snel wakker. Na ongeveer een uurtje is ze wakker en wil ze niet meer slapen. Voorheen sliep ze wel twee uur. Herkennen jullie dit? Hoort dit bij het wennen?
Groetjes,

Hallo,

Toevallig was ik aan het snuffelen op het forum. Ik heb een dochter van 13 maanden en zij is nu denk ik 5 maanden van de bakerzak af, maar ik herken de verhalen goed. Wij hebben op een gegeven moment (als je zelf ook de energie hebt) alleen de nachten geen bakerzak meer gedaan. Overdag nog wel. Dit hebben we 2 weken volgehouden om haar niet te snel zonder te laten slapen. Op zich viel mij het mee de nachten. Werd in het begin iets vaker wakker, maar het was geen drama. Na 2 weken hebben we de ochtend eraf gelaten en dit ging ook goed. We zijn toen na een week helemaal overgegaan zonder, omdat we toen gevoel kregen dat het een beetje verwarrend voor haar werd.
Wel moet ik zeggen dat het echt wel 2 maanden heeft geduurd voordat ze echt lekker ontspannen lag te slapen. Op de een of andere maniet wist ze niet goed waar ze haar handen en armen moest laten en dit zag er erg stijfjes uit.
Nu ligt ze alle kanten op en heeft ze gaan problemen meer.

Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groet Marleen

Terug
Bovenaan