afbouwen bakerzak

Hallo,

Ik zie dat hieronder iemand soortgelijke vraag heeft gesteld. Het verschil met ons is dat mijn dochter 23 weken (bijna 5 en halve maand) in een bakerzak ligt en we meerdere keren hebben geprobeerd om haar in een slaapzak te laten slapen. Helaas tot op heden is dit niet gelukt. Ze probeert wel want ze gaat niet direct huilen, maar voelt zich duidelijk minder geborgen en veilig zo met haar armen vrij. Wanneer het niet lukt na een half uur, 45 min wordt ze zo gefrustreerd dat ze het op een brullen zet(echt overstuur). Wij troosten dan en toch weer in bed. Dit gebeurt een paar keer in de hoop dat ze langzaam went, maar ze raakt op een gegeven moment zo vermoeid dat ze helemaal overstuur is.
Mijn vraag is: Wie heeft hier ervaring mee? Is ze nog te jong? Zijn wij toch niet streng/duidelijk genoeg. Komt het vanzelf een keer? Ik heb nl geen idee. Dit ook allemaal omdat het omrollen eraan gaat komen en ik dat niet zo fijn idee vindt in een bakerzak.
Hoop dat iemand ons op weg kan helpen.
Bedankt Poem

Hallo,

Ik zit met hetzelfde probleem, mijn zoontje is nu 5 maanden en heb een week geleden ook geprobeerd de bakerzak af te bouwen.
Maar precies hetzelfde probleem als bij jou, eerst stil en dan protesteren, vervolgens huilen en paniek! Zwaaien met de armen en gewoon niet in slaap vallen.
Ben er daarna ook snel mee gestopt, bakerzak aan en hij sliep in 2 minuten.
Vindt het toch ook zielig, hij doet het nu juist zo goed.

Heb me er gewoon bij neergelegd dat hij voorlopig nog in de bakerzal ligt. Ik leg hem nu regelmatig op de commode of op het grote bed op zijn buik in de zak.
Zo kan hij wat oefenen zonder in paniek te raken als het ooit eens in bed gebeurd.
Momenteel ligt mijn zoontje trouwens nog erg rustig in bed, keurig op zijn rug!

Dochter van mijn vriendin heeft ook tot 10 maanden in de bakerzak geslapen en ik ken zelf iemand die een dochter heeft van 13 maanden en alleen in de bakerzak wil slapen.
Ik laat hem dus voorlopig lekker in de zak liggen, ga binnenkort zelfs een grotere kopen.

Succes en ik hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt,
groetjes Fennie en Jente (15-08)

Hoi,

Ook ik kan je niet helpen om te vertellen hoe je het moet doen.
Maar ik denk zelf zolang zij er nog niet aan toe is , dat je t dan niet moet afbouwen en haar lekker in de bakerzak  kan  laten slapen.
Mijn zoontje heeft er ook één gehad en die gaf op een gegeven moment ook wel zelf aan of hij daar nog behoefte aan had.
Daarna hebben we hem in een slaapzak gelegd in het weekend en dat werkte goed.
Nu slaapt hij al een tijdje zonder.
Mochten ze omrollen met de bakerzak, ze kunnen de handen in de zak nog wel gebruiken en dat kan met inbakeren niet omdat het dan strak om hun handen zit.

Succes en benieuwd wat je gaat doen!

Groetjes kaat

Hoi,

Bedankt dat jullie zo snel gereageerd hebben. En het gelukkig bekend voorkomt. Kaat hoe oud was je zoontje toen hij aangaf dat hij niet meer in de bakerzak wilde? Hoe gaf hij dit aan? Laat het voorlopig maar even op zijn beloop. Af en toe maar eens proberen en er geen drama van maken. Het cb bij ons wil dat ze met 6 maanden er vanaf zijn. En handig om ze af entoe al in de bakerzak op de buik te laten liggen, zodat ze eraan wennen.

groet poem

Hoi,

De bakerzak hadden wij al met 4 weken en ik denk dat hij 3 maanden was toen die er wel genoeg van had.
Hij ging op een gegeven moment tegengas geven, je zag aan zijn gezicht dat hij het niet leuk meer vond en geen zin in die zak had.
Misschien heeft jou kindje nog behoefte aan geborgenheid, en zal ze t vast ook wel aangeven wanneer ze dit niet meer nodig heeft.

Oja even een vraagje, hoeveel kg, hoeveel cm en hoeveel is haar hoofdomtrek?

Ben ik wel even benieuwd naar, jaimey was met 4 maanden, 7220 gram, 65 cm en een hoofdomtrek van 41 cm.
Zijn hoofdje liep achter op de groei, heb toen gezegd ja wat wil je eraan doen, en toen zei ze ja je kan er niet veel aan doen.
Maar goed, ik moet 18 jan weer, dan is ie 5, 5 maand.
Hij is van 31 juli.
Trouwens toen ik op het cb was, toen hij nog klein was en ik zei dat hij in een bakerzak sliep wist ze noggeneens wat het was!
En bij ons heeft ze dus ook niks gezegd dat je er tot 6 maanden in mag leggen.

groetjes

Hoi,

Wacht maar af wanneer anna aangeeft dat ze zonder wil en misschien soms proberen. Anna is een grote dame. Ze was met 4 maanden en 9 dagen 67 cm lang 7560 kg en een hoofdomtrek van 41,7. Ik heb niets gehoord van haar hoofdomtrek of dit te klein of te groot was. Haar lengte is boven het gemiddelde en haar gewicht is net onder het bovenste lijntje. Ach ja als de kindjes zich goed voelen lijkt me het prima.

Groetjes

Terug
Bovenaan