afbouwen borstvoeding en vitamines

Hallo allemaal,

Ben een actief meelezende moeder van dochter en zoon en wil graag jullie advies met betrekking tot het volgende: onze zoon is bijna 12 weken en ik wil de borstvoeding af gaan bouwen. Hoe zit het dan met de vitamines die je normaliter geeft bij borstvoeding: vitamine K en D? Vitamine K moet ik sowieso nog maar 1 week geven  en die geef je volgens mij niet teveel als ik nu 1 week 1 voeding vervang door de fles. Maar hoe zit het met de vitamine D?
En hoe pak ik het afbouwen aan: wanneer ga ik  over op  het vervangen van de 2e  borstvoeding door flesvoeding?

groetjes,
sakiris (mama van  Stijn en Iris)  

Als je 500 ml kv geeft hoef je geen vitamine D meer bij te geven. De hoeveelheid druppels hangt af van de concentratie van de druppels en is dus niet bij elk merk het zelfde.
Een veilig schema om af te bouwen is 1 voeding per week (als je zolang de tijd hebt). Wil je sneller afbouwen dan wordt 3/4 dagen per voeding toch wel als minimum gehouden. Bij te snel afbouwen heb je meer kans op een borstontsteking. Heb je bij het afbouwen nog veel last van stuwing dan kun je beter nog even wachten. Ook is het handig om niet meteen twee voeding na elkaar af te bouwen en de ochtendvoeding als laatste af te bouwen.

Judith

Terug
Bovenaan