Afbouwen borstvoeding met salie thee

Hay!

Ik weet niet of hier al een topic voor is maar anders excuus! Ik ben aan het afbouwen met het kolven borstvoeding en vroeg mij af of er vrouwen bekend zijn met salie thee. Ik lees veel dingen over dat het helpt met de melk productie terug te brengen. Ook vroeg ik mij af of ik mijn gekolfde melk dan nog aan mijn kindje mag geven als ik die thee drink, mijn VK was er niet mee bekend…

Groetjes!
 
Ik heb met saliethee mijn productie verminderd. Na een operatie aan mijn borst vanwege een abces, kon ik geen borstvoeding meer geven. Uiteindelijk ben ik overgestapt op salie tabletten omdat deze geconcentreerder zijn en dus nog meer remmen. Ik heb van de lactatiedeskundige destijds begrepen dat je met saliethee wel nog gewoon de melk mag geven, maar met de tabletten niet. Ik heb onze dochter echter geen melk meer gegeven na de operatie, omdat ik zware antibiotica kreeg.
 
Omdat ik veel moeite had met afbouwen en echt een grote productie had, heb ik de thee wel geprobeerd. Bij mij maakte het geen enkel verschil.
 
Ik ben nog niet aan t afbouwen. Maar wel geïnteresseerd voor als ik straks ga afbouwen. Op welke ma over bouwen jullie af? Op de snelle manier of meer geleidelijke?
 
Ik zat op 5 x kolven en nu dan op 4. Ik bouw om en om een “voeding” af en dan heel langzaam omdat ik heel gevoelig ben voor verstopte melk kanaaltjes en beginnende borst ontsteking.. Ik moet zeggen het gaat nu aardig maar ik blijf nog wel iedere x dat ik kolf flinke flesjes houden.
 
Is het beter om met kolven af te bouwen? Ik had zelf t idee om natuurlijk op mijn werkdagen te kolven, en dan niet op de afbouwvoeding. Maar op de dagen dat ik niet werk wel gewoon laten drinken. Maar jij doet dit dan wrs niet vanwege een hoge productie waar je nu de salie voor gebruikt?
 
Ik heb vanaf het begin gekolfd omdat ons kindje prematuur en dysmatuur is geboren en niet via de borst kon drinken. Zij kreeg het eerst via de sonde en daarna de fles, en dat hebben we eigenlijk zo gehouden. Maar volgens mij kan je dat best combineren hoor, het op die manier afbouwen!
 
Terug
Bovenaan