afbouwen borstvoeding, tips??

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik heb gisteravond het besluit genomen om te gaan stoppen met borstvoeeding geven, dit vanwege veschillende redene maar vooral door dat ik niet opknap na de bevalling (is nu 6weken en 3 dagen geleden) en al een operatie achter de rug heb. Ik kan niet zeggen dat ik me veel anders voel als 3 weken geleden en toch de laatste weken, voordat ik ga werken, toch nog de energie krijg om wat leuks met de kids te kunnen gaan doen. Ook heeft de relatie er enigzins onder te lijden.   Vindt het wel jammer om te moeten stoppen van de ene kant maar van de andere kant de kids moeten ook wat aan moeder hebben anders wordt het er voor hun ook niet leuker op.
Nu wil ik dus gaan stoppen met de borstvoeding, heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan doen. Bij de eerste stopte het van zelf daar ik niet meer genoeg aanmaakte.  Op aanraden van het buro doe ik nu al om en om (b.v-fles-b.v enz) om meer rsut te krijgen, maar moet nu tussen door kolven wil ik niet doorlekken dus daar krijg ik ook geen extra rust door.
Heb al die weken al wel een voorraadje bij elkaar gekolfd dus hij kan dadelijk als de borstvoeding gestopt is toch nog enkele flesje borstvoeding krijgen.
Dus alle tips zijn van harte welkom.

Groetjes bg

Hoi,

Ik ben ook gestopt met borstvoeding geven. Ik wilde in eerste instantie in één keer stoppen. Maar dat werd afgeraden omdat de kans op borstonsteking dan erg groot is. door het cb werd ik geadviseerd om  rustig af te bouwen. Om de twee dagen een voeding er af halen. Ik vond dit zelf te lang duren, dus ben ik gaan kolven op het moment dat  ik veel stuwing had en dan kun je het beste de ergste druk eraf kolven. Let goed op dat je geen harde plekken in je borsten krijgt! Als je dat hebt kun je het beste gaan kolven.
Bij mij heeft dit prima geholpen. Na 3 dagen had ik geen stuwing meer. Mijn borsten hebben wel ongeveer een week gelekt. Niet heel veel, maar  ik kreeg er wel  natte plekken van  op mijn shirt. Ik hen toen inlegkruisjes in mijn bh gedaan.  klinkt gek maar geen natte plekken meer. Succes      

Hoi hoi,

Moest zelf ook na zo'n 6 wkn stoppen ivm penicilline-kuur ivm zware longontsteking. Ik knapte ook helemaal niet op, had het idee dat het nog slechter met me ging als net na de bevalling zelfs. Heb het toen (wel met een beetje hulp vd medicijnen, je BV loopt dan ook wel wat terug) in 1 wk volledig kunnen afbouwen. Ik kolfde altijd al voor 100% en ben toen ipv 6x, 5x gaan kolven en de borsten niet leeggekolfd, dit elke dag afgebouwt, 4x, 3x en dan ook de hoeveelheid minderen. Ben wel eens compleet doorgelekt (t-shirt helemaal nat bij visite, crisis!) maar was er wel lekker vlot vanaf en heb geen last van stuwing of borstontsteking gehad. De rust is hier nu idd in huis terug en ik ben nu (zo'n 3wkn later) weer bijna in mijn gewone doen en lekker opgeknapt hoor.
Succes!

groetjes,
xx Roos xx

Ik denk dat je het al wel gedaan hebt, maar op de borstvoedingswebsites staat ook hoe je kan afbouwen. (borstvoeding.com, borstvoedingnatuurlijk.nl enz.)

Groetjes, Marisa

Hoi. Wat zonde dat je ermee stopt, maar ik kan het me enigszins voorstellen hoor. Bij mijn eerste trok ik het op een gegeven moment ook niet meer, en het moet voor jezelf ook leuk blijven om te geven h'e..
Ik ben toen zelf gestopt, en ook van het ene op het andere moment. De kleine is gelijk op de fles overgegaan en ik heb toen voor mezelf iedere keer gekolfd, en dan iedere keer minder en langer tussen de kolfbeurten... En het is dan heel snel gedaan hoor!
Misschien niet de geadviseerde manier maar voor mij werkte het toen heel goed.
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (van 12-7-07)

Hoi,

ik heb het heel rustig aan gedaan: echt wel 2 weken per voeding! Werkte bij mij heel goed!

groetjes,
Kiki

Terug
Bovenaan