Afbouwen borstvoeding

Ha meiden,

Ik ben een trotse moeder van een zoon van nu 5,5 week oud. Over 4,5 week ga ik weer werken (3 dagen in de week). Nu wil ik eigenlijk overdag flesvoeding gaan geven en 's ochtends, 's avonds en 's nachts borstvoeding. Wie van jullie heeft hier al ervaring mee? Hoe hebben jullie het afgebouwd? En hoeveel flesvoeding ga je dan per keer geven?

Al vast bedankt voor jullie ervaringen.

Groeten,
Kirs
 
Hoi Kirsten,

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn beide dochters en dat is me erg goed bevallen. Ik ging afbouwen vanaf een kleine drie maanden, een maand voordat ik weer moest werken. Ik deed dan eerst devoeding om drie uur 's middags eraf en vervangen door een fles en na een week de voeding van 11 uur 's ochtends. Er zijn ook schema's voor op het consultatiebureau, maar daar heb ik me niet aan gehouden en dit ging mij goed af. Ik nam wat ruimer de tijd, 1 voeding per week, zodat ik zeker wist dat het goed ging. Ik had de eerste dagen wat last van stuwing, maar dat was snel over. Volgend mij gaf ik toen (maar toen waren mijn meiden al rond de 13 weken, 200 cc melk. Succes ermee!
Groetjes Sigrid
 
Ik heb inderdaad ook de eerste voeding 's ochtends en de laatste voeding 's avonds (mijn zoon had geen nachtvoeding meer nodig met 3 maanden) een borstvoeding gegeven. Dit is eigenlijk prima bevallen! Ik moest wel zorgen dat ik met name overdag voldoende water dronk. Heerlijk 's avonds na een drukke dag op je werk lekker ontspannen met je kind en een goed excuus om vroeg naar bed te gaan...
 
Heb 3 mnd borstvoeding gegeven en ben ook net als de andere dames met de voedingen overdag gaan afbouwen. Heb uiteindelijk 2 voedingen overgehouden (7:00 en 19:00 uur). De voeding van 23:00 uur heb ik expres met de fles gedaan zodat de kans op doorslapen groter was. Nu ik weer werk vind ik dat toch wel prettig. Wel vond ik het moeilijk om voldoende rust te houden en heel erg goed te drinken (vooral op de werkdagen). Moet er dan ook bij vertellen dat ik deze combinatie 2 weken heb volgehouden en toen toch maar heb besloten helemaal te stoppen. Wat het afbouwen betreft dat ging bij mij prima heb weinig klachten gehad, ging snel. Het combineren van fles en borst is zeker het proberen waard, helemaal stoppen kan altijd nog, toch ?
succes
 
Terug
Bovenaan