afbouwen borstvoeding

Hallo,

Mijn dochter is inmiddels 13 maanden en ik voed haar nog twee keer per dag zelf. Nu moet ik op doktersadvies eigenlijk stoppen met de borstvoeding. Dat wordt dus afbouwen. Nu drinkt onze dochter nagenoeg niets anders en zeker al niet uit een fles of tuitbeker. Inmiddels drinkt ze overdag ongeveer 1 bekertje diksap gewoon zo uit de beker en 's morgens en 's avonds de borst. Ze wil absoluut geen melk of pap. Hoe kan ik als ik gestopt ben met voeden hieraan tegemoet komen. Wat moet ze binnen krijgen en kan het zonder melk of pap?
Alvast bedankt voor de reacties.

Geertje
 
hoi goed zeg zolang al volgehouden..
neem eens een kijkje op http://borstvoedingsforum.nl en stel je vraag daar eens?
Daar zitten een hoop andere borstvoedings mama's en ook deskundige die je kunnen helpen of steun kunnen bieden!!
ik geef op dit moment al 5 mnd borstvoeding dus kan je verder niet helpen!
suc6!!
liefs,
sanne   n sem
 
Hoi Geertje,

Waarom moet je stoppen met borstvoeding van de huisarts? Moet je bepaalde medicijnen slikken? Er zijn namelijk heel veel soorten medicijnen die wel in combinatie kunnen met borstvoeding, dus misschien toch nog even nakijken?

Over het drinken: een kindje van 13 maanden hoort nog zo'n 300 ml zuivel per dag binnen te krijgen. En daarnaast nog wat ander drinken. Als ze geen borstvoeding meer krijgt, zul je haar dus melk of yoghurt moeten geven. De zuurdere melkproducten zijn makkelijker te verteren, dus geef bij voorkeur yoghurt, karnemelk of kwark.
Verder aangelengde thee, water, diksap. Ze moet natuurlijk ook wennen dat ze meer uit een beker moet gaan drinken, dus geef haar daar gewoon even de tijd voor en bied het vaak aan. Misschien wil ze bijv. ook liever uit een gewone beker drinken dan uit een tuitbeker, een kwestie van wat dingetjes uitproberen.

Succes en niet te snel de borstvoeding afbouwen, anders loop je risico op een borstontsteking. Kijk eens op deze website voor tips: http://www.borstvoeding.com/abon/afbouwen.html

Groetjes,
Helena
 
Hi,

Drinkt ze eventueel wel borstvoeding uit een beker??? Dan zou je je BV langzaam kunnen mengen met opvolgmelk of gewone melk... zo went ze langzaam aan de smaak van de andere melk... Eerste dag 10cc andere melk toevoegen, tweede dag 20 cc en zo verder (wel de BV dan minderen... dus eerst bijvoorbeeld 90-10 dan 80-20 etc.

Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan