afbouwen borstvoeding

Moet je als je borstvoeding wil gaan afbouwen (nu nog niet, maar wel binnenkort) eerst de fles geven met borstvoeding of geef je dan meteen een flesje kunstvoeding. Ik heb wel een schema van de kraamvogel, daarin slaan ze een borstvoeding over en geven dan meteen kunstvoeding.
Ik heb steeds in mijn hoofd gehad dat het met moedermelk moet, maar dan bouw je je productie natuurlijk niet af.
Wennen aan de fles is wel met moedermelk toch?

Alvast bedankt,

dat heb ik wel gedaan.Joyce wilde niet aan de borst drinken dus die kreeg eerst via spuitje en vervolgens via de fles haar bv.
Nu ben ik ook aan het afbouwen en krijgt ze 1 x per dag een flesje flesvoeding.

Volgens mij ook gewoon met flesvoeding, dan kan je lijf af gaan bouwen, anders blijft je lijf "denken" dat het hetzelfde moet blijven produceren en het moet juist afbouwen.
Succes!

Zolang je volledig borstvoeding wilt geven (dat is ook afgekolvde melk in een fles) moet je geen kunstvoeding gaan geven, anders gaat je productie eraan. Maar ik begrijp dat je uiteindelijk wel kunstvoeding wilt gaan geven?
Voorlopig kun je eerst nog oefenen met het flesje. Dan doe je rond de tijd dat je normaal live voed, de melk afkolven en met een flesje geven.

Als je wilt afbouwen, kun je het beste met de late middag of vroege avond voeding beginnen. Dan geef je dus in plaats van moedermelk kunstvoeding Dit doe je een paar dagen totdat je geen vol gevoel meer hebt rond die tijd. Daarna kun je de voeding ervoor laten vervallen, weer een paar dagen, totdat je geen vol gevoel meer hebt. De ochtend en de laatste avondvoeding moet je pas op het laatste laten vervallen.

Terug
Bovenaan