afbouwen borstvoeding

Hallo,

Ik ben gestart met borstvoeding en het gaat op zich goed. De melkproductie is iig goed op gang. Wel heb ik verschrikkelijk last van kloven omdat mijn meisje te vaak opnieuw moet aanzuigen en lipje niet naar buiten krult. Dat resulteert nu in voeden met tepelhoedje en dan nog voel ik een uur na de voeding mijn tepels branden. Ik weet dat het waarschijnlijk wel beter zal gaan worden maar al met al voel ik me er niet helemaal happy mee en wil ik gaan afbouwen.

De laatste voeding heb ik nu omgezet in een flesje en dat gaat goed. de afgelopen 2 dagen had ik volgens mij de bekende regeldagen en daar heb ik gebruik van gemaakt door meteen om en om te gaan voeden, fles/borst. Dit gaat volgens mij wel goed.

vroeg me af of hier meer dames ervaring hebben met afbouwen en dus tips...

Overigens is dit alles in overleg met cons.bur. en die zeggen dat je gewoon goed naar je 'borsten' moet luisteren en dat omdat ik nu pas net bv geef het waarschijnlijk snel afgebouwd is??

PS: ik weet dat het mooi is om zelf te kunnen voeden, maar alle waarom nu toch en je moet even doorzetten' verhalen heb ik al van 2 oma's over me heen gehad....

Hey Tilly,
Ik snap je verhaal helemaal. Als de lol er vanaf is moet je er echt niet mee door gaan. Ik zat er gisteren ook helemaal doorheen. Borstvoeding moet iets moois zijn, als t tegen zit kun je ook niet ontspannen, en dan kan je kleine meisje al helemaal niet ontspannen.
Ons meisje heeft een week borstvoeding uit de fles gehad ivm onstoken borsten en kloven. Nu probeer ik haar weer aan te leggen, maar dit gaat echt niet makkelijk. Is gisteren 2x goed gegaan en vandaag ook. Betekend dat ik eerst mn borst even moet kolven zodat de druk er af is, dan haar een klein beetje geef met de fles zodat ze niet zo ongeduldig is. En daarna kan ik haar aanleggen. Hapt eerst heel vaak voordat ze echt drinkt.
't Is een heel gedoe, maar ik probeer 't nog even. Gaat t niet snel beter, dan begin ik ook echt met afbouwen.
Veel succes. Ik heb dus helaas geen tips voor je...
Liefs

Ik had ook onwijs last van kloven en ben toen gaan kolfen. Net zolang totdat de kloven weg waren ( goed smeren!!!!) Daarnaa weer op de normale manier aanleggen en wanneer ze verkeerd hapt, gewoon opnieuw.

Grappig dat jou oma's wel erg motiverende gesprekken met je voeren ( kan wel irritant zijn).

Hier echt alleen maar gezeur gehad! Zelfs de huisarts vroeg aan mij of ik geen flesvoeding kon gaan geven toen ik een zware borstontsteking had.

Terug
Bovenaan