afbouwen borstvoeding


Heeft iemand ervaring met het afbouwen van borstvoeding? Onze zoon is nu 3 maanden en over een maand gaat het naar het kinderdagverblijf en ga ik weer werken. Hij krijgt nu een fles per dag en de rest borstvoeding. Kolven wil ik niet aan beginnen. Ik wil straks graag 's ochtends de eerste voeding en 's avonds rond half 8 nog steeds borstvoeding geven.
Kan iemand tips geven hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alvast bedankt!
 
op de site www.borstvoeding.com heb ik er ooit wat over gelezen... maar kont het zo snel niet vinden... maar ik zou zegen als je even de tijd neemt kan je het vast weer vinden...

waarom wil jij niet beging aan kolven... als in zo nieuwseerig mag zijn?
 
bij de eerste heb ik dat wel gedaan, maar vond het zo'n gedoe, ik voelde me ook net bertha de koe.
bovendien kreeg ik heel veel last van stuwing. Dan maar parttime borstvoeding.
 
aaaaaaa mijn reatis is niet goed gegaan... opnieuw

okee ik klof nu al wel wat voor een voorraad en vind dat nog niet erg... maar wie weet wat ik er straak van ga vinden...

vind het wel echt super dat je wil blijven borstvoeden ook al is het dan wel deeltijd... hoor steeds meer moeders die gaan stopen zo dra ze weer aan de werk gaan.. denk dat die een veel beter optie is...
 
Ons kleine meisje is nu 5 maanden en zij heeft tot een week geleden volledige borstvoeding gehad. Ik was het kolven op het werk helemaal zat, ik kon niet zoveel afkolven als zij dronk met als gevolg dat ik dan thuis ook nog eens kon gaan afkolven om maar voldoende melk voor haar te hebben. Ik was er helemaal klaar mee en ben nu aan het afbouwen. Ook ik wil graag partime borstvoeding gaan doen, Ik heb het cb toen gebeld voor info. Het advies was om een voeding te vervangen voor een flesje, bij voorkeur de voeding aan het einde van de dag (rond 18:00), want dan heb je het minste melk over het algemeen. Die voeding ook niet gaan afkolven, want je lichaam bouwt de melkproductie af, is een kwestie van vraag en aanbod, minder vraag = minder aanbod. Je loopt alleen een dag of twee rond met borsten die op ploffen staan, want de melk wordt niet volledig opgedronken. Dat was wel oncomfortabel moet ik zeggen, maar na drie dagen was de productie afgenomen. Na 4 dagen kun je de volgende voeding vervangen voor een flesje, en op die manier kun je rustig de bv afbouwen. CB gaf als advies om bij het afbouwen de voedingen om en om te vervangen voor een flesje, dus flesje -bv-flesje-bv- enz. enz.
Hopelijk heb je hier wat aan
 
Ik geef nu twee flesvoedingen per dag,
die van rond 11 uur en van 6 uur. En mijn borsten lijken het wel te weten dat ik wil afbouwen, want er komt ook steeds minder uit, tenminste zo lijkt het.
Ik wil graag de voeding van, 11 uur, 3 uur en 6 uur vervangen door fles. De eerste en laatste voeding blijft dan borst. Ik merk wel dat vooral bij de laatste voeding Sem nog een beetje natuttert, waardoor ie makkelijk in slaap valt. Aangezien ie geen speen wilt, lijkt het me erg handig om die voeding zo lang mogelijk borst te houden.
 
Al ik het goed begrijp krijgt je kindje overdag alleen nog om 3 uur borstvoeding? Dan kun je die ook gaan vervangen voor een fles. Zoals ik al zei, je lichaam heeft iets van 2 a 3 dagen nodig om aan te passen, daarna is de melkproductie afgenomen.
Lekker he, als ze 's avonds zo lief aan de borst in slaap vallen, dat doet Fenna ook nog steeds. Die laatste voeding wil ook graag nog een tijdje blijven geven. Zo lief
 
je kunt gewoon 1voeding per week afbouwen, zo heeft je productie de tijd om zich opnieuw af te stemmen! (je hebt de tijd ervoor)
Het is vaak moeilijk om met 2voedingen je bv op peil te houden, je zou kunnen overwegen om daarom in de avond/ochtend een keer extra aan te leggen of te wisselvoeden!
 
Terug
Bovenaan