Afbouwen bv; hoeveel cc in fles?

Ik ga bv afbouwen maar hoeveel cc kv geef ik in een fles voor een kind van 4 maanden die 6,5 kg weegt? Ik voed haar +/- 6x per dag (6-9-13-16-18-23 uur ongeveer) en het zou gaan om de voeding van 16 uur. Ik durf niet teveel te geven omdat ze anders misschien om 18 nog niet wilt. Ze slaapt trouwens om 13 uur (een uurtje) 19 uur (tot 23 uur) en 23.30 uur (tot 6 uur).
 
Mijn kleine is 3 maanden en weegt 6,5 kilo. Hij krijgt 5 flesvoedingen van 200 cc per keer (180 water en 6 scheppen poeder). Je kan gewoon aanbieden en wat hij laat staan, laat hij staan. Wel met de allerkleinste speen beginnen die je kan vinden, want borstgevoede kinderen hebben veel zuigkracht over het algemeen en drinken dan de fles te snel leeg.
Als je 200 cc te veel vind, dan kan je ook beginnen met de helft. Het zal in het begin toch een beetje puzzelen blijven en uitproberen aangezien je met bv nooit weet hoeveel ze krijgen en flesvoeding over het algemeen wat zwaarder op de maag ligt.
 
Idd mee eens wat Esk schrijft.
Nog een tip van mijn kant, staar je niet blind naar wat op het pak kv staat qua hoeveel een kind van zoveel kg op een dag mag hebben. Zoals de kinderarts van ons cb zei; die hoeveelheden zijn voor een gemiddeld kindje en aangezien geen enkel kind gemiddeld is mag je daar van afwijken.
Als jouw kindje wat meer of minder drinkt dan wat er op het pak staat hoef je je geen zorgen te maken.
 
Mij hebben ze bij het consultatiebureau gezegd dat een kind gemiddeld 150cc maal zijn gewicht per dag nodig heeft. Voor jou is dat dus 150*6,5= 975 cc per dag. Gedeeld door 6 voedingen is ongeveer 162,5cc per voeding.
 
Terug
Bovenaan