Hai Janneke
Wat vervelend dat het zo gaat en dat je je zo voelt!
Het gaat hier best oke. ik verving twee voedingen, 10.00 en 16.00 uur. Loek krijgt nog 5 voedingen overdag, maar we gaan nu over naar 4. Dus ik gaf nog 7.00, 13.00, 19.00 en 23.00 uur BV. Dat gaat goed. Ik heb helemaal geen last van stuwing. Dat had ik in de kraamweek zelfs niet. Wel stuwing, geen last. En nu niet eens echt veel stuwing, mijn borsten schieten vol na het aanzuigen. Soms denk ik wel eens dat ik te weinig heb, maar hij doet het wel 3 uur op dat 'beetje'.
Ik gaf Loek al af en toe een fles vanaf een week of 6. Toen voelde ik me wel schuldig, maar inmiddels niet meer. Toen de HA zei dat ik beter helemaal kon stoppen, voelde dat niet oke. Emotioneel, maar ook vanwege bescherming. Zoals jullie weten begin ik later met de prikken en tot die tijd wil ik deels blijven voeden ivm afweer.
Maar ik merk dat ik behoefte krijg om mijn 'vrijheid' weer meer terug te krijgen. Dat voel ik minder met de BV midden op de dag. Ik denk dat ik er wel aan toe ben om meer af te bouwen. Vanaf vandaag gaat 13.00 eruit. En als 4 voedingen goed gaat, gaan we 23.00 ook afbouwen. Ik moet nog zien hoe het is als ze er echt uit zijn, maar nu heb ik er geen moeite mee. In tegendeel, als ik er aan denk om de BV weer op te krikken om weer een voeding terug te nemen bijv, dan krijg ik het al benauwd. Maar dus niet volledig stoppen.
Ik ben wel vermoeider weer de afgelopen week, maar dat komt door dat verr*kte forum hier, hihi. Veel te gezellig. Ik wil om 22.00 echt in bed liggen, maar het is al enkele keren voorgekomen deze week dat het 23.30 wordt. Ja dan slaap ik echt te weinig!!! Eigen schuld, dikke bult!
Maar ik kan me best voorstellen dat je met het ineens afbouwen weer je hormoonhuishouding op zijn kop hebt staan. Je lijf zal vast moeten wennen. Het is geloof ik al gezegd, maar kan je niet 1x per dag helemaal afkolven. Dan ben je 1x goed leeg ivm ontsteking. Daarna kan je die afbouwen. En kan je de melk nog geven zolang die er nog is.
Veel succes. Laat maar weten hoe het gaat als je wil!