Afbouwen BV

Hoi mama’s, Ik geef nu al ruim 9 maanden volledige (live) borstvoeding, maar ik wil nu toch wel beginnen met afbouwen. Alleen mijn meisje weigert de fles. Mijn partner en schoonmoeder hebben het geprobeerd, dat ik dan even weg ben, maar ook dan wil ze de fles niet. Hoe hebben jullie dit gedaan?<br /><br />
 
Hoeveel voedingen geef je dan nog? Met 9 maanden is 3x (7-13-19u) voldoende. Met 12 maanden zou je zelfs volledig kunnen stoppen met bv en overstappen op gewone melk. Dus eerlijk gezegd zou ik niet teveel moeite meer doen, gezien ze na 12 maanden geen bv meer 'nodig' hebben of misschien nog maar 1x per dag. Da's een kleine moeite.

Mijn zusje heeft een kleintje van 10 maanden. Hij weigert ook de fles. Hij krijgt alleen nog de borst om 7&19u. Overdag dus gewoon niet meer. En dat gaat prima. Hij drinkt gewoon water en eet yoghurt. Binnenkort gaat ze in de ochtend ook stoppen, hij eet prima brood met water als ontbijt. Dus zij bouwt het gewoon zo af en stopt met 12 maanden waarschijnlijk volledig.
 
Dankjewel! Ze heeft niet echt interesse in vaste voeding. We geven het haar wel elke dag, maar meer dan een paar hapjes neemt ze niet (fruit, boterham en een warme maaltijd).

Ze komt nog wel vaak voor bv, geen vaste tijden, maar zo’n 4 a 5x overdag en 1x ‘s nachts.
 
Hoe ziet het schema van je neefje eruit? En eet hij een hele boterham? En hoeveel yoghurt? En welke yoghurt? Sorry voor alle vragen, maar ben zo bang dat ze te weinig binnenkrijgt.
 
[quote quote=10430544]Hoeveel voedingen geef je dan nog? Met 9 maanden is 3x (7-13-19u) voldoende. Met 12 maanden zou je zelfs volledig kunnen stoppen met bv en overstappen op gewone melk. Dus eerlijk gezegd zou ik niet teveel moeite meer doen, gezien ze na 12 maanden geen bv meer 'nodig' hebben of misschien nog maar 1x per dag. Da's een kleine moeite.

Mijn zusje heeft een kleintje van 10 maanden. Hij weigert ook de fles. Hij krijgt alleen nog de borst om 7&19u. Overdag dus gewoon niet meer. En dat gaat prima. Hij drinkt gewoon water en eet yoghurt. Binnenkort gaat ze in de ochtend ook stoppen, hij eet prima brood met water als ontbijt. Dus zij bouwt het gewoon zo af en stopt met 12 maanden waarschijnlijk volledig.[/quote]Dankjewel! Ze heeft niet echt interesse in vaste voeding. We geven het haar wel elke dag, maar meer dan een paar hapjes neemt ze niet (fruit, boterham en een warme maaltijd).
Ze komt nog wel vaak voor bv, geen vaste tijden, maar zo’n 4 a 5x overdag en 1x ‘s nachts.

Hoe ziet het schema van je neefje eruit? En eet hij een hele boterham? En hoeveel yoghurt? En welke yoghurt? Sorry voor alle vragen, maar ben zo bang dat ze te weinig binnenkrijgt.

 
Als je afbouwt dwing je miss ook wel om andere dingen meer te eten en drinken. En anders een tuitbeker proberen ipv een fles? Hier was alles wat mijn dochter zelf mocht doen een succes, dus gaf ik veel dingen in stukjes. Helpt wellicht?
 
Mijn dochtertje kreeg met 9 maanden ook 3, soms 4 voedingen. Als ontbijt kreeg ze tot denk ik 11 maanden eerst een boterham en daarna nog de borst. Maar daar paste ze de hoeveelheid brood gewoon op aan. Dan gooide ze de rest vd boterham op de grond en strekte haar armen naar mij uit. Tot ik op een ochtend zei dat ze geen melk bij mama kreeg. Ze keek me aan en at zonder problemen de rest van haar boterham op ?
Zo klein als ze zijn, ze hebben echt veel door! En gaan echt het andere wel eten en drinken als je een voeding laat vallen.
 
Ik zou me niet te veel vasthouden aan wat hoort. De verschillen zijn heel groot bij kinderen die borstvoeding krijgen. Die van mij dronk op die leeftijd inderdaad 3 keer maar ik ken ook kinderen die tegen een jaar nog 5 keer dronken. Laat je alsjeblieft niet wijsmaken dat je met 12 maanden gaat stoppen. Lekker doorgaan zolang jij en de kleine het fijn vinden. Ik voelde echt een soort druk tegen zijn eerste verjaardag, 'nu hoor ik te gaan stoppen', maar dat is echt onzin. Wat ik je zou adviseren is gaan inzetten op opties waarop ze zelf op een andere manier vocht binnen kan krijgen. De fles gaat waarschijnlijk niet meer lukken dus ga oefenen met een open bekertje, rietjesbeker etc. Als je weet dat ze wat slokjes water of thee kan drinken terwijl jij weg bent kun je met een geruster hart de deur uit. 
 
Terug
Bovenaan