Afbouwen bv

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,
Thijmen heeft gister zijn eerste prikjes gehad en ga nu afbouwen met de bv.
Ik werd er zo onzeker van ivm krampjes. Heb het idee dat het aan mij ligt. Van flesvoeding krijgen ze misschien eerder krampen, maar dan weet ik tenminste zeker dat het daar aan ligt.
Maar mijn vraag is eigenlijk; als ik nou afgebouwd heb, om de hoeveel uur krijgen ze een flesje?
Nu krijgt hij op aanvraag, dus zal best een omschakeling zijn.
Hebben jullie vaste tijden en hoe krijg je die?
Alle tips zijn erg welkom!!
Met wat voor water bereiden jullie de voeding? Gekookt water, gewoon uit de kraan, spa blauw?
Koken jullie elke dag de flessen uit?
Ik lees het wel, in ieder geval alvast bedankt!!!
Groetjes

Hey!

Een grote stap om over te stappen.. Maar als je onzeker word van BV dan is het echt een goeie stap!
Ik heb m na 2 dagen helaas al moeten nemen maar goed!

Je moet straks eerst gaan kijken hoeveel je kleine wil drinken per voeding..
Op het pak melkpoeder staat ongeveer een indicatie naar het gewicht van je kindje..
Hecht er trouwens niet te veel waarde aan hoor!!!

Wij gebruiken hier Dieetvoeding en Extravoeding.. Tegen de krampjes en honger.. Maar jij zult neem ik aan met gewone van start gaan..
Welk water..
Tja, wat jij fijn vind!
Wij moeten heet water gebruiken dat hoeft met gewone voeding niet..

Als wij koud water toevoegen nemen wij gekookt water.. En soms ook gewoon koud rechtstreeks uit de kraam..
Er zit hier toch bijna geen kalk in en volgens CB kan het geen kwaad!

Spa Blauw schijnt goed mee te helpen om krampjes tegen te gaan, maar mijn kindje is al duur genoeg!

Ook kun je bij BabyKamerPaleis speciale fles kopen voor kindjes met krampjes.. Maar die heb ik zelf nog niet..

Ons is verteld dat flessen alleen voor het 1e gebruik moeten worden uitgekookt en verder niet meer...
Voor mijn eigen gevoel kook ik ze meestal 1 keer in de week uit en was ik ze elke dag 1 soms 2 keer heel erg goed af met afwasmiddel!

Succes Alvast iig!!!

Liefs,
Annelies

Ik had al de brandende vraag gesteld bij een ander voeding/slaap topic. Dus op jouw vraag Hebben jullie vaste tijden en hoe krijg je die?   heb ik helaas geen antwoord! Dewi krijgt nu al 8 weken de fles, maar die krijgt ze ook gewoon op verzoek... Ze is nu 11 weken en bijna 5 kilo en eet 5x per dag. Ze eet tussen de 100 en 150 ml (ik bied altijd 165 ml aan)

Met wat voor water bereiden jullie de voeding? Gekookt water, gewoon uit de kraan, spa blauw? Ik gebruik inderdaad ook gekookt water, spa blauw vind ik erg overdreven. Ik kook 's ochtends altijd een grote pot water (water max. 24 uur bewaren). Ik geef Soya voeding met JBPM dat lost beter op in warmwater dus verwarm ik in het flesje de juiste hoeveelheid water voor ik de voeding toevoeg. (JBPM is tegen spugen en moet eerst gemengd worden met de voeding voor je het in een flesje kunt doen.)

Koken jullie elke dag de flessen uit? Nee, ik kook ze 2x per week uit (en voor het eerste gebruik)

Verder vond ik de starterskit van Avent wel handig. Je hebt dan een assortiment aan flesjes. Ook is een flessenwarmer wel handig als je niet in de buurt van je keuken slaapt kun je hem ook 's nachts gebruiken. Ik heb die van de prenatal, die kan zelfs in de aansteker in de auto. Ook is een meeneembakje voor voeding handig, die van diffrax vind ik het minst knoeien. Verder is het handig om een leeg 0,5 literflesje te hebben en een thermosflesje.

's nachts (wij slapen op zolder, daar is de badkamer ook) maak ik de voeding boven klaar. Ik neem dan een leeg water flesje wat ik vul met het afgekoelde gekookte water. Ik doe de voeding in het meeneembakje en zet het klaar voor gebruik. Als ik dan een voeding moet geven, kan ik het met de flessenwarmer boven klaar maken en hoef ik niet elke keer 2 trappen af!

Voor onderweg kun je heet water uit de thermosfles mengen met koel water uit een 0,5 l flesje. Bij de juiste temperatuur kun je de voeding erbij doen. (1/2 heet, 1/2 koel is ongeveer de juiste verhouding)

Succes!!

Hoi meid,

ons meisje heeft best ook last van krampjes, ook ik geef bv, maar ik wil er nog zo lang mogelijk mee doorgaan, heb er al enorm mee afgezien (borstonsteking, spruw, nog eens borstontsteking) echt verschrikkellijk en telkens heb ik doorgebeten, dus ik geef het nog lang niet op.

Jammer vind ik dat je gaat afbouwen om die reden.
Ons meisje heeft ook veel last van krampjes en ik voel me ook vaak schuldig en denk: 'mmm wat heb ik nu weer verkeerd gegete?' Maar ik ben met haar naar een osteopaat geweest en geef ze nu natuurlijke stoffen bij die ervoor zorgen dat ze hiervan minder last gaat hebben. Ik ben hiermee gisteren gestart. Deze ampullen bevatten 16 miljard goed stoffen die je zelf ook aanmaakt, maar het is dus echt heel natuurlijk en geen medicatie. Het zijn gewoon extra vitaminen.

Moest ik overschakelen zou ik de papjes bereiden met EVIAN water, staat op de fles dat dit heel goed en ikzelf drink eigelijk ook altijd evian.

Veel succes ermee meid!
Liefs,
van ons...

Thanks meiden voor de reacties, daar kan ik wat mee!!!!
Thijmen krijgt omneo speciaal tegen krampen nu en hij drinkt het al goed.
Zijn poepluier van vandaag stinkt wel meer haha!!
Ik ben blij dat ik deze stap heb genomen. Ik weet dat bv beter is, maar weet zeker dat Thijmen ook reageert op een relaxte moeder die weer gewoon haar gang kan gaan en die niet om alles na moet denken en die zich schuldig voelt.
Groetjes

Heej halllo!

Ik ben na 10 dagen ook overgestapt van borst naar fles. Ik wist ook niet hoe te beginnen, maar ben inmiddels heel wat wijzer.
Denk je wel aan het goed afbouwen van je borstvoeding ivm borstontsteking?

Nog wat tips.
In brabant (Veghel, waar ik woon) is er wel veel kalk in het water, dus adviseren ze hier wel bronwater.
Voor kinderen met krampjes wordt ook wel eens venkelthee geadviseerd (het CB mag dit niet adviseren). Je kook het water dan (ook al je bronwater gebruikt) en zet daar venkelthee van (2 zakjes op 1,5 liter), afkoelen en daar de flesvoeding van maken. Daan had hier binnen 2 dagen al baat bij.
Ik heb daarnaast ook nog Cinababy van VSM kind gebruikt, doet ook wonderen.
Ik gebruik de DIFRAX flessen met vacuum, de optiefles, ideaal!
Ik kook elke dag met de magnetronsterilisator de speentjes en flessen   uit, en als toevallig de vaatwasser aan gaat en er is nog plek, dan gaan ze in de vaatwasser.

Succes!

Hoi Hoi,

Als je nog voorraad BV in de vriezer hebt, kun je geleidelijk aan overstappen naar FV door om en om BV en FV te geven zodat de darmpjes eraan kunnen wennen.

Ik ben na Iris  vier weken BV gegeven te hebben ook overgestapt op FV. Moest wel, kreeg medicijnen voor postnatale depressie en die gaan over in de BV, dus kon ik niet meer geven. Iris kreeg al gekolfde melk in flesje, dus ze was gelukkig al gewend aan speen en ik wist hoeveel ze wilde drinken.

Ik heb gewoon de aanwijzingen op de verpakking van de voeding gevolgd voor de aanmaak van hoeveelheid voeding. Ik maak de FV aan met gekookt afgekoeld water (in flevoland is de waterhardheid niet zo hoog dat ik spa moet gebruiken). Onderweg heb ik altijd een flesje afgekoeld gekookt water bij me, er is meestal wel ergens een magnetron om in op te warmen, of een waterkoker waardoor ik kan mengen tot de goede temperatuur, meestal ongeveer 1/2 kokend en 1/2 afgekoeld water.

Iris is nu 9 weken  +1 dag  oud en woog bij laatste controle (afgel. dinsdag)  3825 gram bij 57 cm. Ze krijgt nog 6 voedingen op een dag ('snachts niet, ze slaapt door) van 100 cc ieder en volgens het CB is dat voldoende voor haar. Dat baseren ze dan op haar  lengte, gewicht en bouw (tenger en fijntjes). Af en toe komt ze tussendoor nog even voor een extraatje van 30 cc en die krijgt ze dan ook gewoon (ze kan het best hebben, dat beetje extra), maar volgens het CB hoefde dat niet... maar hier trek ik dan wel mijn eigen plan en doe t toch..

O ja, Iris krijgt Omneo, omdat ze van H.A. Nutrilon enorm veel krampjes kreeg. Ze reageert heel erg goed op Omneo (geen last meer van krampjes) en groeit er als kool op, dus wij zijn er erg blij mee..

Ik wens je veel succes met overstappen naar FV en wil eigenlijk als laatste meegeven: voel je niet schuldig dat BV niet lukt(e), er zijn massa's kinderen gezond groot geworden op de fles (mijn man en ik zijn er bijv. 2 van).

Groetjes en sterkte!

Esther

O en over uitkoken:

elke 2 dagen in de magnetronsterilisator en meestal elke week een keertje meedraaien met de vaatwasser....

Hoop dat je er wat aan hebt

Esther

Terug
Bovenaan