Afbouwen BV

A

Anoniem

Guest
Dag meiden,

Onze zoon is inmiddels 5,5 mnd en zo langzamerhand wil ik gaan afbouwen met BV. Hij zal binnekort ook voor het eerst een fruithapje krijgen en als dat goed gaat gaan we snel uitbreiden met bijvoeding.
Nu is mijn vraag aan de bv-mama's hoe ze dit gedaan hebben. Ik heb al verschillende schema's gezien, maar ben benieuwd hoe jullie ervarig is. En of jullie tips hebben.
Op dit moment krijgt hij nog 5 voedingen, 730/1100/1430/1830/2200. Die van 2200 is al niet erg veel meer, gisteren had ik het idee dat hij het gewoon lekker vond om te sabbelen ipv te drinken. Dus dit zal wel de eerste voeding zijn die eraf gaat.

Graag jullie ervaringen.
Thanx Froukje

hoi,

ik ben met de 6 maanden ook gaan afbouwen. ik zat toen op ongeveer 4 voedingen.
ongeveer 7 uur, 11 uur, 15 uur en 19 uur.
ik heb eerst de voeding van 15 uur weggelaten, omdat ik smorgens altijd veel heb, dus om 11 uur nog echt moest voeden. na 5 dagen ben ik de voeding van 11 uur gaan weglaten.dit was wat pijnlijker, ik liep dan echt vol soms kolfde ik ook, om de druk weg te halen. dit deed ik minimaal, en ook echt alleen de druk eraf, om het niet verder te stimuleren. en na een week liet ik de avond voeding weg en dit ging ook goed. ik wilde de ochtendvoeding blijven doen. helaas werd joris ziek en wilde hij alleen bv, dus ben weer vaak gaan geven. nu hij weer gewoon eet, ben ik binnen twee dagen naar 1 voeding, maar ik had geen zin meer en volgens mij ook minder melk en ben met 7 maanden helemaal gestopt. alleen de productie heeft het nog niet helemaal in de gaten :)

succes.
ik vind het trouwens heerlijk dat ik nu meer vrijheid heb en geen bv meer geef.
ik mis het niet, ik heb het met vee liefde en plezier gedaan maar ben ook met veel plezier gestopt.

gr floor

Hoihoi,

Het advies van mijn lactatiekundige was per week 1 voeding te schrappen; volgens mij kun je zelf kiezen welke van de 5 je wilt schrappen.
Ik heb twee kinderen BV gegeven, en de ochtendvoeding hield ik tot het einde aan. Uiteindelijk gaf ik om de dag, om de drie dagen en tenslotte om de 4 dagen. Maar na 4 dagen zat er bij mij haast niets meer in. De kleine restanten melk worden door je eigen lichaam weer opgenomen, zodat je uiteindelijk kunt stoppen.

Succes! liefs, Susanne

Ik ben ook gaan afbouwen vanaf 5 voedingen. Mijn idee was om 1 voeding per week of zelfs 2 weken af te bouwen. Alleen bepaalde onze zoon een heel ander tempo ;).
Mijn voeding was ook wel teruggelopen en daardoor kwam de toeschietreflex laat op gang. Hij weigerde daarom aan de borst te drinken toen hij eenmaal fles ernaast kreeg.
Ik ben dus gelijk begonnen met de 3 voedingen overdag per fles. De ochtend en avondvoeding was nog wel bv. Na 2 weken hebben we de avondvoeding vervangen en weer 2 weken later de ochtendvoeding.
Ik heb verder nergens last van gehad gelukkig! Maar ik ben wel rustig af gaan bouwen door eerst overdag nog 2 later 1 keer te kolven. Toen daar veel minder uit kwam wist ik dat ik daarmee kon stoppen.
Succes ermee!!!

Terug
Bovenaan