Afbouwen.....en dan?

Hallo allemaal,
Heb inmiddels een dochtertje van ruim vier maanden en geef al die tijd borstvoeding. Ik ben van plan na een half jaar (dus over twee maanden) af te gaan bouwen. Ze krijgt er nu nog geen groente/ fruit of ander eten bij. Maar wat moet ik nou voor een eten gaan geven? Heb me werkelijk nooit bezig gehouden met ander eten. Dus; wie kan mij helpen?
Alvast bedankt,
Groetjes van Michelle
 
Hi michelle

Als je borstvoeding geeft hoef je tot 6 maanden niet bij te voeden. Daarna kan je beginnen met fruithapjes en groente. Dit mag je zelf bepalen. Je kan heel rustig beginnen met "veilige" groente en fruit( als je bang bent voor allergieen. Anders kan je potjes gaan geven ( als je met 6 maanden begint wel eerst even 4 maanden potjes om te wennen)
 
Hoi Michelle,

Als je gaat afbouwen moet je per week 1 voeding laten vallen. Beginnend met degene waarbij het minste gedronken word.

Ik zou zelf kiezen voor of eerst afbouwen of eerst bijvoeding. Niet alletwee tegelijk. Zodat ze niet moet wennen aan en nieuwe melk en groente of fruit.

Ik weet niet of je potjes of vers wilt geven. Maar begin met 1 vrucht of groente soort en geef dat 3 dagen achter elkaar en dan een nieuwe als ze aan verschillende soorgen gewent is kan je gaan mengen.

Hoop dat je genoeg info hebt anders vraag maar raak.

groetjes joyce mama van Mara
 
Op het cb komen ze straks vanzelf met adviezen. Maar zo deed ik het: met 5 maanden had ik zware griep en tijdelijk minder voeding. In overleg met het cb begonnen met groente 's morgens en 's middags. Met 6 maanden 'smorgens fruithap. Ontbijt, tussen de middag, avondeten en voor het slapen was dan borstvoeding. Toen hij in de kinderstoel kon zitten liet ik hem met ons aan tafel warm eten, groente, aardappel en vlees en een beetje yoghurt met gekookt water. En ipv groente hapje krijgt hij in de middag borstvoeding. Hij is nu 9 maanden, het gaat heel goed zo.
Groetjes, mama van Angela en Richard.
 
Op het cb hebben ze trouwens ook een boekje over voeding wat je kunt vragen daar staat een schema in tot een jaar geloof ik ofzo dan heb je een duidelijke richtlijn.
 
Terug
Bovenaan