afbouwen flessen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn meisje wordt volgende week 4maanden en nu wil ik over naar pap en 4 flessen op de dag. Hoe kan ik dat het beste aanpakken, meteen een fles weg laten en de laatste fles om half 9 geven met pap?
Tips en adviezen zijn welkom.

xk

quote: karinw78 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-12-2008 21:17:52'));

Hallo,

Mijn meisje wordt volgende week 4maanden en nu wil ik over naar pap en 4 flessen op de dag. Hoe kan ik dat het beste aanpakken, meteen een fles weg laten en de laatste fles om half 9 geven met pap?
Tips en adviezen zijn welkom.

xk

Pap is bijvoeding en daarom is het eigenlijk beter om er mee te wachten tot je kindje 6 maanden is. Als je toch wilt gaan bijvoeden, dan mag de bijvoeding tot 6 maanden nooit in de plaats komen van de melk die je kind krijgt. Je blijft dus op dezelfde hoeveelheid melk, en het is gezonder om die te blijven verdelen over 5 flessen. Als je het toch ziet zitten om in de laatste fles pap te doen, dan wordt de laatste fles een papfles. Hou er wel rekening mee dat pap geen doorslaapgarantie geeft.

Hoi,

Als ik je vraag goed heb gelezen, dan krijgt je kleintje nog steeds 5 flessen, waarvan 1 dan een papfles is, toch?
Volgens mijn cb is dat geen probleem, zolang je maar rijstebloem pap gebruikt, deze is vanaf 4 maanden.
Sofie begon toen ze net 4 maand was enorm hongerig te worden en wij zijn toen ook gestart met pap. Ze kreeg overdag gewoon 4 flessen en 's avonds een fles aangemaakt met pap!

Succes.

Groetjes Marije
mv Sofie, 17-05-08

Terug
Bovenaan