Afbouwen flesvoeding schema

<p>Wij hebben 2 jongens (tweeling) die 9 weken oud zijn. Ze zijn met 36,5 week geboren. We zitten nog op (vanaf geboorte) op 8 flesvoedingen per dag (80 ml per keer) elke 3 uur, overdag stopt elke 3 uur. Hierbij voeden we sinds een maand later op de avond tot de ochtend op verzoek. Kind die zich als eerst meld is leidend en kind 2 krijgt dat ook gelijk. Dit was op advies van CB zodat er dan snachts wellicht 1 voeding er af zou kunnen. Maar in de nachten melden ze zich toch rond elke 3 uur (3 uur en 15 min of 3,5 soms), dus we zitten nog op 8 flesvoedingen, soms net 7 flesvoedingen. Nu dacht ik er aan de laatste avond fles meer te geven, bijvoorbeeld 100 ml, zodat ze langer verzadigd zijn en dan langer de nacht doortrekken, zodat we in de nacht 1 voeding minder hebben en dan echt op 7 voedingen uitkomen.</p><p>Hebben jullie tips om hoe het aantal fles voedingen af te bouwen. Of kan dit nog wel even zo duren omdat ze prematuur/ vroeg zijn geboren?</p>
 
dat heeft niet perse iets te maken met dat ze prematuur zijn denk ik.. mijn jongste dochter is nu 8 maanden, geboren met 38+5. Heeft ook heeeeeele lange tijd elke 3 uur een voeding gewild, ook in de nacht!!! Heeeeel veel nachten om 23.00-2.00-5.00 ofzo, wekenlang!! Dit hoort er helaas sommige periodes gewoon bij in het leven van babytjes, alleen heb jij het x2... ophogen van voedingen, jbpm of rijstebloem of bambix toevoegen.. niks hielp hier. Zelfs nu komt ze nog 5 van de 7 nachten voor een voeding en slaapt ze echt niet langer dan van 23.00-5.00. Doorslapen (23.00-7.00) heeft ze in totaal 5x gedaan in deze 8 maanden denk ik.;)
 
Terug
Bovenaan