afbouwen..hoe?

Hoi dames

Ik ben de trotse mamma van een jongetje van ruim 5mnd en heb tot nu toe volledige bv gegeven, al krijgt hij sinds een paar weken wel groente en fruit. Ik voed best vaak, dwz zowat elke 2-3 uur en mijn vraag is dan ook: moet ik ook zo vaak een fles geven?? Ik begin met het vervangen van 1 voeding, ergens in het begin van de avond - maar hoeveel moet er in? 200 ml lijkt me veel omdat hij normaalgesproken max 10 minuten drinkt per keer, absoluut niet meer. Is het de bedoeling dat, als hij straks alleen fv drinkt, hij 4 keer een fles krijgt per 24 uur zoals meestal het geval is? Natuurlijk eet hij dan ook weer meer vast voedsel en hoeft hij ook niet zoveel melk...

Ik hoop dat ik reacties krijg want ik snap het allemaal niet echt.. :(

groetjes
 
Hoi anoniem,

Wat goed dat je nog steeds borstvoeding geeft! Ik ben met zes weken gaan combineren met flesvoeding, en sinds twee weken weigert ze mijn borst, dus nu zijn we volledig aan de fles. Lizzy is nu drie maanden.

Voor de combi die wij hanteerden waren ook niet echt richtlijnen en het CB was falikant tegen, dus ik heb maar wat aangerommeld.
Net als bij borst heb ik flesjes gegeven op verzoek. Per keer maakte ik ca 60 ml. Als ze meer wilde kreeg ze meer, als ze 'm liet staan was 't ook prima.
Uiteindelijk ontdek je vanzelf wat je baby prettig vindt. Erg handig was dat ik een dagboekje bijhield; hoelaat hoeveel en borst of fles. Zo krijg je een goed inzicht in het ritme van je kleintje.

Laat je nog eens iets van je horen?

Succes!

Miriam
 
lijkt me een goed advies van miriam, gewoon een ruime fles maken en kijken wat hij opkrijgt. beetje aftasten, als hij bijvoorbeeld vaak na de voeding spuugt is dat een teken dat hij teveel krijgt. dan doe je de volgende fles wat minder.
met een beetje geluk zit je binnenkort op minder voedingen, want 8 is wel veel! voor jou vooral ;). hij zal met die fv misschien leren wat meer tegelijk maar minder keren te drinken.

succes
karin
 
Hoi Karin en Miriam

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor je reacties! Gisteren heb ik dus voor het eerst fv gegeven, en het ging redelijk, Ik had een fles van 100 ml gemaakt, en hij dronk uiteindelijk 70 ml, dus best aardig of niet? Ik probeer nu wel wat meer te rekken tussen de voedingen, en houd idd nu ook een 'dagboekje' bij. Bedankt voor de tip! Ja, Karin, ik hoop dat hij straks ook wat minder frequent eet, dat is idd veel handiger voor mij...dit is ook een reden voor mij om nu met fv te beginnen, zodat mijn mannetje eens een ritme krijgt, wat hij niet schijnt te hebben. Hoe kun je op deze leeftijd nog aan een ritme krijgen werken???

Hoe gaat het met de kleine, Miriam? De jouwe is dus begin juli geboren? En jij Karin?

Misschien tot horens!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan