Afbouwen inbakeren en speen

<p>Hoi!</p><p>ik zit momenteel met m’n handen in het haar vanwege mijn zoontje van 4 maanden.</p><p>hij slaapt nu in een ergo pouch swaddle waarbij de armpjes in de zak zitten.</p><p>daarnaast slaapt hij al weken op z’n zij (met een zijslaapkussen) omdat we merkten dat hij veel sneller en slaapt valt en beter de rust kan vinden dan op z’n rug.</p><p>inmiddels wil ik het inbakeren gaan afbouwen omdat ik verwacht dat hij binnenkort kan gaan rollen.</p><p>we hebben hem vannacht in een slaapzak laten slapen met mouwen. Hij maait zich niet wakker met z’n handjes maar slaat of trekt wel telkens de speen uit z’n mond. Afgelopen nacht heb ik denk ik wel 30x de speen teruggeven (hij ligt in een co sleepter).</p><p>Dat is dus geen doen...</p><p>nu twijfel ik, waarmee moet ik beginnen? De speen afleren? Ik vind hem hier eigenlijk nog te jong voor...</p><p>of toch eerst het inbakeren afbouwen? En de speen blijven teruggeven? Doekje door de speen etc werkt allemaal niet en hij kan hem nog niet zelf pakken en in z’n mond stoppen (overdag geprobeerd)</p><p>Wie heeft hier ook ervaring mee? Ik word een beetje wanhopig van de situatie zo :(</p>
 
Ik zou eerst het inbakeren afleren. Speen afleren is erg moeilijk. Dat kun je niet dwingen, als je kindje een speen nodig heeft dan is dat gewoon zo. Mijn oudste dochter is net 2 jaar en slaapt ook nog met speen.
Die fase dat ze de speen er steeds uitgooien is heel irritant ja, mijn dochter van 3.5 maand doet dat ook. Maar als ze eenmaal diep genoeg slaapt, dan kan ze ook zonder speen slapen. s Nachts gaat dat hier aardig goed, overdag sta ik soms wel 20x de speen er terug in te doen zodat ze nog wat langer slaapt.
Als je kindje wat ouder wordt, leert hij wel de speen zelf in zn mond te doen maar dat duurt nog een poosje. Hier moet je helaas ff doorheen. Toen mijn oudste dochter de spern zelf in dr mond kon doen, legde ik er altijd een stuk of 4 in dr bed zodat ze er s nachts altijd 1 kon vinden, want ze vallen natuurlijk ook wel eens op de grond of ze kunnen er niet bij...
Succes!
 
en mijn dochter slaapt ook veel op haar zij, ik leg dan een knuffeldoekje voor de speen..Dat helpt wel iets, zo valt de speen niet helemaal uit dr mond maar houdt het doekje dezs tegen.
Overigens gebruik ik de bibs speen, ken je die? Echt een aanrader. Ze blijven beter in de mond zitten dan alle andere spenen die ik voor mn oudste dochter gekocht heb...
 
Hoi
Ik stopte mijn dochter stak in onder met laken zodat ze niet met haar handen bij de speen kon en toen dat niet meer werkte gaf ik haar een hydrofiele doek tot ze die verving voor een knuffel zo heeft ze geen tijd om de speen uit de mond te trekken 
 
Wij hebben het bij onze kleine man heel rigoureus aangepakt. Van wiegje naar ledikant, niet meer inbakeren en niet meer de speen er in doen (30x was geen uitzondering inderdaad, en wij hadden geen cosleeper..). Daarna was het om de vijf, daarna tien minuten even binnenlopen kusje op z’n kop en suuuuper consequent blijven (niet die speen er in doen!). Binnen een week sliep hij van 19.00 tot 7.00 en met z’n duimpje in z’n mond ;)
 
Terug
Bovenaan