afbouwen inbakeren lukt niet!! Help!

Hoi,

Vanaf 6 weken heb ik mijn zoontje ingebakerd omdat hij tijdens zijn slaap geen rust kon vinden en om het kwartier wakker was. Dit heeft mijn zoontje en mij erg veel rust gegeven. Intussen heb ik al een aantal pogingen gedaan om mijn zoontje uit de doeken te krijgen. Na heel veel weken is lukt het hem nu om in een puckababy te slapen. We zijn nu volop bezig met ´los ´ slapen, maar zijn oude slaapgedrag komt weer terug. Ik heb hem nu een paar dagen ´los ´ laten slapen en ik zie dat zijn slaapjes erg kort zijn, ongeveer een half uurtje, wat normaal 2 uur is!! Nu begint hij ook de nachten te spoken. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Vannacht heb ik hem, na het spoken, toch maar in de puckababy gelegd. meneer is lekker gaan slapen  en werd vanochtend laat wakker. Nu heeft hij de hele dag al ontzettend veel geslapen in de puckababy. Hij kan het dus nog echt niet. Hij houd zichzelf echt wakker met zijn armen. Kheb alles al geprobeerd, geloof ik. Instoppen ed helpt echt niet. Nu vind ik het prima als hij nog een poosje in de puckababy blijft slapen, maar....... de puckababy is TE KLEIN!!! Help, wat nu... heeft iemand tips voor mij?

Hoi,
Vervelend he, dat inbakeren afgebouwd moet worden voor de 6 maanden, ik had m t liefst altijd blijven inbakeren hihi, t is zo lekker warm en geborgen. Maar ik ben nu ongeveer 1,5 maand geleden afgebouwd met inbakeren, en ook Jesse had er in t begin moeite mee. Wat ik tegenwoordig doen (niet vanwege onrustig slapen, maar omdat zijn handjes altijd per se buiten de dekens moeten en ze dan 's ochtends echt zo ontzettend koud zijn!!): ik stop het lakentje strak onder Jesse zelf in, dus in plaats van onder het matras doe ik het onder Jesse, met zijn armpjes binnenboord. Hij kan wel los als hij dat wil (gebeurd ook weleens),dus het is niet zo strak als inbakeren, maar wel lekker warm. Soms, als hij in een 'woelbui' is, doe ik ook t dekentje strak om hem heen. Maar meestal doe ik t dekentje gewoon instoppen onder t matras. Snap je een beetje wat ik bedoel? T is het proberen waard toch!

Hoi,

Ik had de eerste keer dat ik wilde stoppen met inbakeren ook problemen met Sofie, het oude gedrag kwam ook bij haar weer terug. Ik ben toen dus maar weer begonnen. 3 weken later ben ik het gaan afbouwen, eerst de slaap 's nachts niet inbakeren, na een week het eerste slaapje 's ochtends ook niet en de week daarop ben ik helemaal gestopt en gaat het prima!
Wat ik wel doe is haar in een slaapzak leggen en dan het onderste gedeelte instoppen aan het voeteneinde, dan ligt ze in ieder geval niet zo met haar beentjes te trappelen. En dan strak onder haar dekente instoppen. Hier gaat dat helemaal goed!
Heel veel succes!

Groetjes Marije
mv Sofie, 17-05-08

hoi,

Wat bedoel je met 'los'   in bed leggen?
Misschien is het het proberen waard om een slaapzak met lange (goed aansluitbare) mouwen te proberen en goed strak instoppen onder een lakentje en deken. Door de lange mouwen hebben ze vaak toch nog wel het gevoel van geborgenheid. Ze hebben trouwens ook de opvolger van de puckababy (puckabag) en dat is ook zo'n slaapzakidee. Kijk ook eens op de site van puckababy, misschien heb je daar nog wat extra tips.
Het wennen zal ook wel langer duren als een paar dagen, probeer voor de rest hetzelfde te doen als je gewend bent.
Sterkte ermee meid!

Hoi, Bedankt voor jullie reacties.. Maar eigenlijk heb ik het allemaal al geprobeerd. Ben al erg lang bezig namelijk. Hier onder een lijstje met wat ik geprobeerd heb. Tussendoor heb ik steeds even ongeveer een week gewacht.

1. Gelijk uit de doeken en in een slaapzakje werkte meteen al niet. Hij was helemaal overstuur en kon niet slapen.
2. 1 Armpje los in de doeken ging een week goed, maar de slaapjes werden korter. Toen ik het tweede armpje los wilde maken en hem in een slaapzak gelegd had ging het mis. Ik legde het dekentje dan overdwars zodat ik hem beter kon instoppen, maar het lukte hem toch om zijn armpjes los te krijgen en in zijn gezicht te wrijven.  
3. Ik heb de puckababy aangeschaft. Hier sliep de kleine man gelijk goed in. Dit is al een stuk losser dan ingebakerd. Echt een super oplossing... maar nog niet helemaal uit de doeken dus...
4. Een handje los... Dit ging er goed, en dat kan hij nog steeds!!! Dit ging niet van een, twee, drie. Eerst 5 minuten, een week later 10 minuten.. en zo vol gehouden totdat hij in slaap viel.
5. Twee handjes los... Eerst alleen de nachten. Dit ging erg goed.!!!
6. Twee handjes los... ook overdag. In het begin ging het goed, maar vanlieverlee werden de slaapjes steeds korter. Ook begon hij diverse keren in de nacht te huilen. als ik zijn handjes dan vast pakte en op zijn buik legde, sliep hij wel weer verder. Hij werd ´s ochtends steeds vroeger wakker en sliep overdag nog maar 2 uurtjes, want normaal zeker wel 4 a 5 uurtjes waren. Vanacht huilde hij weer, ik vond het zo zielig... toen heb ik besloten om het maar weer zijn armpjes maar weer in te stoppen.

zo... nu weten jullie er iets meer van...

oja, met ´los ´ bedoel ik, zonder de bakerdoeken. Maar hij ligt dan wel in smalle korte slaapzak.
nogmaals bedankt voor jullie reacties...
Ik zit er nu aan te denken om een passende slaapzak te kopen en de mouwen daarvan dicht te maken...

Wij hebben precies hetzelfde gehad. puckababy te klein...toen heb ik gewone slaapzakjes gekocht en deze de armsgaten van dichtgenaaid en hem hierin gelegd, ging prima. En sinds een maand slaapt hij gewoon in de slaapzak!!! YES!
Hebben toen afgebouwd met een gewatterde slaapzak, zo'n dikke   met mouwen(kun je afristen) van HEMA. Omdat de armpjes dan zwaarder zijn door die mouwen ging dit heel goed en nu nergens meer last van...ooh en het is oo keen kwestie van doorzetten. Ik gebruikte het eerst alleen overdag en snachts in die dicht gemaakte zak en langzaam aan lukte het snachts ook.

SU^6 ermee.

Terug
Bovenaan