Afbouwen inbakeren lukt niet..

<p>Hallo allemaal, </p><p>Onze zoon van 4.5 maand oud bakeren wij sinds hij ongeveer 4 weken oud is in. Dit ging altijd prima en hierdoor sliep hij rustiger. Sinds +-2 weken weet hij iedere keer zijn handen uit de swaddle te krijgen. Het maakt niet uit hoe strak wij hem inbakeren hij komt er uit. Hierdoor hadden wij het idee dat hij niet graag meer ingebakerd ligt en wilden we het inbakeren afbouwen. Ik heb een slaapzak met lange mouwen geprobeerd. Helaas is hij hierdoor ontzettend druk en slaat en speelt hij met zijn handjes. Ook wordt hij verdrietig omdat hij nu z'n slaap niet kan vinden door z'n bewegende handjes.</p><p>Herkend iemand dit? En hoe kun je een kindje leren slapen zonder Swaddle? Ik vind het prima dat hij hier nog langer in slaapt, maar omdat hij er telkens uit weet te komen wordt hij erg koud snachts.. </p>

Misschien eerst 1 vrij armpje? Ik doe dit soms ook overdag maar meer omdat ze straks als ze kan omrollen niet meer ingebakerd mag. Dit gaat steeds beter. Ik heb zo’n slaapzakje waar je de armgaten dicht kan laten met druk knoopjes dus dan doe ik er 1 dichtt en de andere niet. Het is echt wennen en ze slaapt ook lichter maar ze moeten het toch leren. Ik lees graag mee voor tips van anderen

Toen ik mijn zoon ging afwennen van het inbakeren, legde ik een strak laken of deken op het bed. Dan zoon erop leggen in slaapzak, met beide armpjes onder het strakke laken/deken. Zo lag hij soort van ingebakerd met zijn armen zodat hij wel makkelijk in slaap kon vallen. Tijdens slaap kwam hij dan los en zo wende hij aan vrij slapen

Hoi,ik heb met hetzelfde probleem geworsteld. Ook een keer hier een bericht geplaatst hierover. Ik heb de inbakerslaapzak van Ergo-Pouch gebruikt. Die heeft armsgaten die je met drukknoopjes dicht kan laten. Hier ben ik mee begonnen, 1 slaapje per dag in de slaapzak, andere slaapjes nog ingebakerd in de doek. Dit langzaam uitgebouwd en op een gegeven moment een winterslaapzakje gekocht met hele stugge mouwen (bij Terstal). Daar slaapt hij nu prima in. De inbakerdoek gebruik ik nu helemaal niet meer.  Het heeft echt even tijd nodig. Duurde bij mij ongeveer 4 weken om af te bouwen.. Succes!  

Ik heb de puckababy nu voor 0-3 maanden en strakjes doe ik die voor 3-6 maanden beide kunnen de armen erin maar bij die laatste kunnen ze er ook uit maar erin heeeft hij wel wat ruimte. Dus kan hij zijn armen wel bewegen maar zichzelf niet slaan of druk ermee heen en weer maaien. Het zit beide niet zo strak als een swaddlesucces

@gebruiker10092764Hij was 14 weken toen ik ging afbouwen. Hij is nu 19 weken en begint ook om te rollen dus werd ook tijd om te stoppen met inbakeren. 

Werkt het mosschien om je kindje in een slaapzak met lange mouw te leggen en dan toe te dekken met een dun lakentje dat je aan beide kanten strak langs het bed trekt? Ik wilde ook afbouwen, de swaddle me werd simpelweg te klein.. slaapzak met lange mouwen gekocht, eerste nacht 1 armpje los uit de swaddle me, toen poepte hij alles onder oops! De andere swaddle me doeken zaten nog in de was, dus uit nood de slaapzak maar aan gedaan. Bij ons maakte het geen verschil, inbakeren of niet. Maar ik weet dat een strak getrokken lakentje kan helpen, voelt veiliger. 

Terug
Bovenaan