Afbouwen inbakeren lukt niet

Hallo!

Ons zoontje is nu 6,5 maand en we zijn al een tijdje aan het proberen om het inbakeren af te bouwen. Hij rolt gelukkig nog niet om, maar we willen natuurlijk wel zo snel mogelijk afbouwen.
We gebruiken de pacco afbakerdoek, zodat hij eerst met 1 arm los kan slapen. Dit doen we nu al een tijdje en hebben ook met 2 losse armen geprobeerd. Probleem is alleen dat hij meteen naar z’n speen grijpt en deze uit zijn mond haalt. Hij kan hem nog niet zelf terug doen, of hij doet hem terug en laat z’n hand dan niet los zodat hij hem er weer uittrekt.
We leggen hem nu steeds strak onder een laken, zodat zijn armen niet boven de deken komen. Hij probeert alleen met veel kracht zijn armen los te krijgen en dit lukt uiteindelijk ook. En dan grijpt hij weer naar z’n speen. Zonder kan hij nog niet in slaap vallen of wordt hij uiteindelijk van wakker... om zowel het inbakeren af te bouwen en zonder speen te oefenen vind ik erg spannend.
Ik weet niet zo goed hoe we het inbakeren moeten afbouwen, als hij nog steeds zo bezig is met z’n handen. Hebben jullie toevallig tips?
Bedankt alvast!!
Groetjes Pauline

Heel herkenbaar… Ook hier heel wat getobd met het afbouwen van de puckababy…

Bij mijn oudste zoon hielp, een knuffeltje in het vrije handje. Dan bleef de speen in ieder geval langer op zijn plek.

Bij mijn jongste zoon hielp het om meerdere speentjes vast te maken aan zijn knuffeldoekje. Toen kon hij na wat oefenen op de leeftijd van jouw zoontje zijn speen zelf weer inkrijgen.

En… ik had altijd zoiets. Strak ingestopt onder de deken in een inbaker zak kunnen ze echt niet zo heel makkelijk omdraaien (zeker nog niet als ze het in de box ook nog niet doen). Dus voel je vooral niet schuldig als je nog even wacht met afbouwen, misschien dat hij binnenkort wel ineens zelf zijn speentje inkrijgt.

Ik heb geen ervaring met inbakeren maar onze zoon (ook 6.5 maand) heeft een hele dikke winter slaapzak aan van Prenatal. De slaapzak is zo dik dat hij zijn armpjes bijna niet omhoog krijgt. Misschien voor jullie ook een oplossing? Hij ligt dus bij ons niet met zijn armpjes omhoog te slapen maar met zijn armpjes opzij.

Dank voor de tips! Het spenendoekje en knuffeltje in de hand ga ik zeker proberen. En inderdaad misschien nog iets langer inbakeren, zolang hij overdag nog niet rolt.

Een dikke slaapzak hebben we. Hoopte dat dit zou werken, maar helaas kunnen ook dan z’n handen nog bij zijn speen. Maar bedankt voor het meedenken!

Probeer het fedde en kees lakentje!! Goed strak om de matras met de armen er onder. Hier werkte het bij allebei de kids goed en een nichtje ligt er met 2,5 jaar nog onder. Natuurlijk niet meer met haar armen eronder, maar ze voelen zich zo geborgen door het strakke rondom hun bovenlichaam. Echt een aanrader!

Terug
Bovenaan