afbouwen inbakeren lukt niet!

Het afbouwen van het inbakeren van mijn zoontje wil niet lukken! Ik heb hem nu in een slaapzakje moet mouwtjes en dan heeel strak ondergestopt. Maar zodra er 1 armpje boven de dekens komt wordt mijn zoontje wakker. Wie heeft hier ervaring mee? En hoe is het met kindjes die ingebakerd hebben gelegen en nu een tijdje niet meer? Hebben ze het oude ritme weer te pakken?

Matthijs (nu 6,5 maand) heeft vanaf 4 weken in de pacco geslapen en na 2 maanden zijn we probleemloos overgestapt op de bakerzak.
Afgelopen vrijdag geprobeerd de bakerzak te stoppen en 'm in een   gewone slaapzak strak onder te stoppen...

Hij heeft 3 dagen geweigerd om te slapen (ik liet 'm echt soms wel een half uur gillen...) Maandagavond was hij (en wij) zo over ons toeren (hij had helemaal wallen...) dat we overstag zijn gegaan en de bakerzak weer hebben gepakt. Resultaat was dat hij binnen 5 minuten sliep....

Op de bakerzak.nl heb ik advies gevraagd en zei vertelde het over een week of 4 weer te proberen, ons mannetje is er gewoon nog niet aan toe.
Nu zijn we dus op zoek naar een grotere bakerzak en blijven hem er gewoon nog even inleggen....

Succes!!

Hallo,

Ook Jente (nu 6,5 maand) heeft de eerste 12 weken in de pacco doek geslapen, vervolgens probleemloos naar de bakerzak.
Toen hij 5,5 maand oud was werd de  mini bakerzak te klein, heb toen geprobeerd hem in een gewone slaapzak te leggen. Wat een drama, heb direct de maxi bakerzak besteld.
Na een klein maandje in de maxi gelegen te hebben, ligt hij nu heerlijk te slapen in een gewone slaapzak. Dit ging zonder problemen, eerste 3 dagen alleen overdag en nu ook 's nachts.

Ik wil hier eigenlijk mee zeggen, dat ik me er maar bij neer had gelegd dat hij nog in de bakerzak sliep. En nu lukt het dus opeens wel zonder problemen!

Hoop dat je er wat aan hebt, groetjes Fennie

Hai hai,

Dat het afbouwen niet meteen lukt is eigenlijk niet verwonderlijk. Je kleintje heeft waarschijnlijk langere tijd ingebakerd geslapen en moet nu helemaal zonder die strakke begrenzing leren slapen. Afleren van een gewoonte kost altijd meer moeite dan aanleren zeggen ze toch?
Isa heeft ook vanaf 2 weken tot ruim 6 maanden ingebakerd geslapen. En ik kan nu pas, ze is nu 8 maanden, zeggen dat ze er aan begint te wennen dat ze haar armen vrij heeft. Dus...... blijven volhouden, kost je misschien een aantal moeilijke weken, maar die tijd heeft de kleine gewoon echt nodig!

Succes!

Grtz. Poppetje71

hey hey.......

ik herken het probleem....pffff mannetje hiero is 7 maand...en zijn afgelopen maandag overstag gegaan en cold turkey ....zow in de slaapzak...hij is wel wat vaker wakker geweest maar het gaat nu eindelijk goed.....dit hebben we voorheen wel ik weet niet hoe vaak geprobeerd...maar de afgelopen tijden werd ie onrustig als we die bakerzak aan deden....dus volgens mij gaan ze het zelluf aangeven als ze er flauw van zijn...

Maar ik weet absoluut hoe jullie je voelen...

Sterkte meiden...

Liefs Denise

Terug
Bovenaan