Afbouwen inbakeren

Hoi hoi!

Onze zoon (morgen 8 weken oud) wil ik zo nu alvast rustig aan gaan afbouwen met inbakeren.
Wij bakeren hem in in een hydrofiele doek. Dit omdat hij meestal slecht kon in slapen.
Nu heb ik hem al een paar keer overdag op bed gelegd zonder in te bakeren. En dan slaapt hij zo 1.5 a 2 uur. Ook zijn er momenten dat hij maar 45 minuten slaapt, maar hij kan het dus wel 'los slapen'.

Nu is mijn vraag.. Ik heb een Slaapzakje besteld om daar in over te gaan. Dus geen lakentje met dekentje meer in bed. Maar overdag slaapt hij ook in zijn bedje, omdat hij op andere plekken te onrustig slaapt of zelfs niet. Nu is mijn vraag.. Overdag dus ook in het Slaapzakje slapen of dan nog onder een dekentje met lakentje? Wat deden jullie hier in?
Alvast bedankt voor de tips!

Liefs

Wij gingen na de kraamweek over op 'n slaapzakje. Deze kreeg ze bij elk slaapje in bed aan. Dat gezegd hebbende, wij hielden haar de eerste weken heel veel beneden overdag, dus in de wipstoel+babynest+box. 

Ook wij gingen na een dag of 10 al over op een slaapzakje. Dit omdat ik het zo’n gedoe vond met die dekentjes en altijd bang was dat ik mijn dochter of te strak of niet strak genoeg had ingestopt.. slaapzakje gebruiken wij sindsdien bij elk slaapje in bed, dus ook overdag en dan zonder deken. Overdag slaapt ze ook weleens in een nestje in de box, dan doe ik dus geen slaapzak aan en leg ik een dekentje over haar heen. Dan kan ik het makkelijk in de gaten houden.

Zowel overdag als ‘s nachts ligt onze zoon in een slaapzak. Het hoort bij het bedritueel en zo weten ze dat het tijd is om te slapen. Tenminste zo werkt het bij ons :)

Hier gebruiken we ook een slaapzak en een lakentje en dekentje. Dat werkt prima. Ik stop het overigens niet heel strak in. Onze zoon beweegt graag!

Wij zijn overgegaan van inbakeren naar een lakentje van fedde en Kees. (Nunki lakentje) en dat werkt bij ons perfect.

Terug
Bovenaan